Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Louise Bertilsson - 1 mars 2011 17:52

När föräldrarna kommer med papper från försäkringskassan som vi på förskolan ska skriva under så måste jag tänka både en och två gånger innan jag skriver....


Igår var det en pappa som stod och såg på när jag skulle skriva och så här lät konversationen när jag stod med pennan några centimeter ovanför papperet:

jag: vad heter jag?

pappan: vet du inte vad du heter?

jag: jo, det vet jag, men jag har precis gift mig så jag måste tänka lite extra...

pappan: jaha på det viset, grattis!


Hehe, det är inte lätt när man får lov att tänka efter vad man heter innan man börjar skriva... Varje gång jag ser mitt nya namn i skrift så reagerar jag. Har inte riktigt vant mig än misstänker jag.


Ännu ovanligare kommer det bli när man ska presentera sig kan jag tänka mig. När man ringer till nån okänd och ska presentera sig som Louise Bertilsson istället för Jansson. Hehe... men jag vänjer mig nog snart skulle jag tro.

Av Louise Bertilsson - 1 mars 2011 17:47

Idag får vi byta blad i almanackan. Första dagen på månaden mars. 

Första vårmånaden... känns kanske inte riktigt som det just nu, men den kommer väl hoppas jag. Härligt med hela våren framför sig. Färre ytterkläder att kämpa sig i när man ska ut - ja tack hemskt gärna!

Av Louise Bertilsson - 1 mars 2011 17:41

UFS har varit till doktorn idag, eller njae.. inte doktorn egentligen, utan mer på hälsokontroll. Det var nämligen dags för service, vilket bland annat innefattade oljebyte, tändstiftsbyte, luftfilter och sånt där som byts med jämna mellanrum.


De ovannämnda kostnaderna var vi beredda på, men sen kom samtalet om att bromsarna fram samt bromsbeläggen bak behöver bytas. Det var lika bra att göra det på en gång tyckte vi även fast det kändes surt, annars har vi varit tvungna att lämna in bilen ännu en gång om kanske bara några veckor när varningslampan börjat lysa.


Så nu är UFS väldigt hälsokollad och fräsch igen, och vi ganska många tusenlappar fattigare... men men, bara att gilla läget. Förr eller senare skulle ju broms-smällen komma - det visste vi.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards