Loja har ordet!

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Louise Bertilsson - 6 mars 2011 21:38

Jahapp. Söndag kväll. Det innebär måndag imorn. Jobb alltså med andra ord. Dags att förbereda lite då - ta fram kläder så jag slipper vela framför garderoben imorn (det är tidskrävande), samt se till att jobbväskan är packad så jag kan sova in i det längsta imorn bitti. Varje minut som jag kan ligga kvar i sängen under det varma täcket är värdefull. Tänk att det ska vara så svårt att kliva ur sängen... kommer nog aldrig komma ifrån det problemet.. med undantag för idag förstås...


Sen ska det hängas tvätt innan det är dags att krypa till kojs. Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 6 mars 2011 17:41

Tiden går fruktansvärt fort. Vi tar nämligen ett stort steg in i vecka 30 idag (eller som det egentligen heter: 29+0).


Vecka 30 liksom. Ofattbart, men härligt att närma sig dagen då vi ska få träffa våran älskade och efterlängtade prinsessbebis! Blir alldeles rörd när jag skriver, tänker på vad som komma skall - att jag ska bli mamma och Anders ska bli pappa. Häftigt! Underbart och alldeles fantastiskt! Jag tror att vi har börjat fatta det i takt med att magen växer och bebisen sparkar och boxas där inne, men ändå inte på nåt vis.. Vi har en väldigt spännande tid framför oss. Önskar att Anders kunde få prova på att bära prinsessan under några dagar så han också fick känna den underbara känslan av sparkar, knuffar och bökande där inne. Det är verkligen en förlust att han aldrig kommer kunna känna det, inte nåt annat än på utsidan.


Det känns som igår när jag berättade för alla nära och kära att vi väntar bebis. Det var nervöst att berätta om den stora händelsen, men de flesta verkade bli glada över nyheten och det var ju skönt! =)


Prinsessan växer och frodas precis som hon ska. Här kommer några dagsfärska bilder med våran nya kamera som vi fick i bröllopspresent (vi fick pengar för att köpa oss en kamera - precis som vi hade önskat oss):

  

    

Det syns till och med framifrån när man har "rätt" tröja på sig.

Av Louise Bertilsson - 6 mars 2011 12:40

Klockan 7.30 slog jag upp ögonen i morse. 7.40 startade jag första tvättmaskinen för idag. Det händer ju typ aldrig att jag gör så, så det kändes härligt att vara igång tidigt och få mycket gjort på förmiddagen. Passade även på att vika undan tvätten från igår medans jag ändå var i farten. Anders blev väldigt förvånad när jag var uppe och var pigg vid den tiden.


Direkt efter frukosten började jag plantera om blommor, vilket var ett projekt som sträckte sig ända fram till lunch. Och än är jag inte klar, men det går inte att fullfölja nu eftersom jorden tog slut. Igen. Ändå köpte vi 50 liter för att det skulle räcka. Men icke sa nicke... Men det är bara några få stora blommor kvar som får vänta lite på att få ny och fräsch jord. Det hade varit skönt om det hade blivit klart nu, men det är bara att gilla läget. Får ju istället chansen att fortsätta det roliga blomprojektet en annan dag - ja, jag tycker faktiskt att det är kul! Men det är tur att det bara behöver göras en gång/år. Annars hade det nog inte varit lika kul kan jag tänka mig.. Det tar ju trots allt en hel del tid.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards