Loja har ordet!

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Louise Bertilsson - 22 mars 2011 19:53

Det har varit dags länge att släcka julbelysningen/adventsbelysningen i trädgårdarna, men det verkar inte alla ha fattat. Blir lite smått irriterad när man är ute på promenad och stöter på några hus med denna säsongsbundna belysning tänd! Hallå! Det är faktiskt april snart! Släck tack!

Av Louise Bertilsson - 22 mars 2011 18:23

Var på bibblan igår för att låna en bok jag blivit rekommenderad. Boken heter nånting i stil med "att föda". Jag letade, men hittade den inte även fast det stod i bibliotekskatalogen att den skulle finnas inne, så jag frågade en ganska ung kille som jobbar där om hjälp.


Han kändes väl sådär lagom bekväm med situationen kan jag tycka. Tyckte nog att det var pinsamt.


Han letade han också, ganska länge och på olika ställen, men utan resultat.

Men plötsligt så kom han på att den kan ju faktiskt stå under föräldrahyllan. Så han gick dit. Kruxet var bara att han inte hittade föräldrahyllan, han var tvungen att fråga en kollega om hjälp, vilket gjorde det hela ännu mer pinsamt för honom. Stackare.


Hela tiden när han hjälpte mig leta efter boken så sneglade han på mig på ett konstigt sätt... nästan beundrande? Gissar att det var därför han såg ut att finna situationen lite pinsam, och ännu mer när jag frågade efter just en sån bok...


Det slutade iallafall med att han gav upp och beställde boken från ett bibliotek i närheten istället.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards