Loja har ordet!

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2011 19:52

Det hjälpte tydligen att tappa tålamodet, för helt plötsligt så fungerade det och beställningen är ivägskickad...


NU blir det duschen!

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2011 19:37

Inte min dag idag. Har nämligen försökt beställa bilder ett tag nu, men det funkar inte. Får försöka igen imorn för nu har mitt tålamod försvunnit!


Duschen nästa, sen soffan...

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2011 14:18

Var ute på en promenad efter maten. Vi häll nästan på att blåsa bort! Riktiga stormvindar kändes det som. Det tog i väldigt... och mellan vindarna var det riktigt skönt även fast solen inte var framme. Nu får snön sig en riktig omgång. Det går fruktansvärt fort när det blåser, är varmgrader och ännu mer när solen skiner.


Anders kokar jordgubbssylt och jag ska ta mig an två blommor som ska få ny kruka. Köpte nämligen nya stora krukor på Ikea igår för jag upptäckte att det var några av blommorna som behövde byta upp sig i lägenhetsstorlek.


Ny jord fick de för några veckor sedan, men nu kommer de bli ännu gladare när de får chans att sträcka ut rötterna lite mer! =)

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2011 10:54

Igår kväll släckte vi, och säkerligen många med oss, ljuset pga earth hour.


18 levande ljus gjorde oss sällskap. Mysigt!

Vi brukar ha mycket ljus tända på kvällarna, men igår var det nog rekord eftersom vi inte kunde ha nån lampa tänd som punktbelysning.


Och i morse när vi vaknade så var klockan en timme mer. På våren tar man FRAM utemöblerna, alltså ska klockan vridas fram en timme och på hösten ställer man bort/bak utemöblerna. Eller som de sa i valsammanhang: på våren tar de FRAM vallöftena, och på hösten tar de tillbaka dem....


Gillar inte när det trollas bort en timme så där. Man märker hur värdefull en timme faktiskt är, vad mycket man hinner med om man vill under en timme. Men vips så var den timmen borta. Ogillas. Hela dagen blir liksom fel på nåt sätt. Men det positiva är ju iallafall att det är på en helg. Tänk om klockan skulle vridas fram eller bak när man skulle jobba, då skulle det nog vara väldigt många som skulle komma för sent kan jag tro...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards