Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

stolta mamman

Av Louise Bertilsson - 24 januari 2013 15:26

Stolta mamman rapporterar: 


Inskolningen är slut, och det var dags för första riktiga dagen förskolan/dagis idag. 


Den stolta känslan i mammahjärtat när man hämtar från "dagis" och allt har gått superbra är obeskrivlig! Tänk att man kan bli såå stolt, var tvungen att blinka några extra gånger när jag stod där i hallen och fick rapport om hur Idas dag hade varit.  


Förmiddagen och lunchen har hon varit med om tidigare, men det nya var sovningen idag. Hon sover ju alltid ute hemma på dagarna, men nu skulle hon helt plötsligt sova på madrass på golvet. Nejdu, sa jag. Det kommer aldrig funka. Och så säger alla föräldrar på inskolningen. Men som personal vet jag att det kommer funka, och det gjorde det. Såklart.


Jag drog ut lite extra på att hämta henne så att hon skulle få vakna ifred, jag hade ju ingen aning om nånting egentligen. Hon kanske somnade sent, och då ville jag inte väcka henne. Men när jag kom så var hon redan vaken, och satt och myste i knät på en av personalen. Hon hade varit jätteduktig hela dagen, men maten var hon inte så sugen på, hon var nog för trött. Väl inne på  madrasserna hade Ida somnat jättefort och sov 1 timme och 10 minuter. 


Du är bäst Ida! ♥

 
 
Ingen bild

mamma mu

25 januari 2013 06:30

Åh, vad glad jag blir när allt flyter. Sova madrass verkade funnka bra. Ha en bra dag så hörs vi sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards