Loja har ordet!

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2013 19:00

Tänk vad glad man kan bli över ett sms. 


Har nämligen försökt sälja vårt stora hörnskrivbord ett tag. Har försökt på flertalet säljsidor på Facebook och har haft många intresserade, men de har sedan backat eftersom det var för stort. Så vi provade Blocket i hopp om att hitta rätt köpare. Facebook har annars fungerat ganska bra att sälja saker på, har sålt både bokhyllor, högtalarsystem, skrivbordsstol och lampor från gamla datarummet. Det är kul att köpa nytt, men det är även kul att sälja det man inte har nytta av längre också. Kul att det kommer till användning igen istället för att slängas på tippen. 


Rätt köpare har vi hittat iallafall, via Blocketannonsen. Fick nämligen ett sms igår kväll där det stod att han gärna ville köpa det om det fanns kvar, vilket det gjorde. Och det är säkert många som tycker att det är fjantigt att jag blev superglad över det, men det underlättar en hel del för oss i vårt projekt. Nu behöver vi inte  fundera på vart vi ska ställa det "så länge", utan vi får en liten slant för det och slipper en massa onödigt krångel.


Såå skönt!! 


Nu kan vi alltså bocka av punkten: sälja-skrivbordet, i våran to-do-lista. 

Av Louise Bertilsson - 26 februari 2013 12:55

Anders slutspurts-tapetserar det sista i blivande sovrummet, och det kliar i fingrarna på mig, jag vill ju börja inreda och piffa =)


Ida sover efter att ha varit vaken ca 3 timmar i natt. Hon hostade så att hon spydde lite, och efter det var hon pigg. Superpigg. Så det tog ett tag innan hon somnade om. 


Jag gör inget speciellt. Slösurfar. Är ledig idag. Vi har avklarat veckohandlingen på Willys på förmiddagen idag. Det var skönt att det för en gångs skull inte var rusningstid och att alla skulle handla just när vi var där. Gick även och kikade på Lindex när vi ändå var i krokarna. Ett par leggings till Ida fick det bli =) Halkade även in på Bokrean på Åhléns, men det var inget att ha. Bokreorna verkar ha minskat rejält på sistone, misstänker att näthandeln har tagit över en hel del. 


Nej, nu ska jag se hur det går för min tapetserande man. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards