Loja har ordet!

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2014 20:21

Hallen ska få sig ett lyft. 


Byråerna är köpta, men skohylla och hatthylla är ett litet mysterium. Vill ha vita, precis som byråerna, men det finns ingen som vi vill ha det. Skohylla är ju ändå hyfsat enkelt att bygga en egen, men det är värre med hatthylla.


Jag har kikat på alla tänkbara sidor på olika möbelaffärer efter hatthyllan med stort H, men jag har inte hittat nåt. 


Men som av en slump snubblade jag över en jättebra inspirationskälla, så nu vet jag hur det ska bli =) 


Tänk vad glad man blir när poletten trillar ner och det känns som att man har löst ett världsproblem. Men när man funderat och klurat på en grej är det skönt när en lösning infinner sig. 


Mysteriumet är härmed löst!! Nu gäller det bara att få med sin man i samma tanke, men det tror jag inte är nå större problem, för vi brukar ha samma smak. Och att bygga brukar han ju inte ha nåt emot =)


Det blir nog bra det här ska ni se. 

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2014 15:38

Jag citerar Ida: "Äppelbonden hade rätt, det var ett spöke i boken."

Våran lilla dam har bra fantasi kan man säga... hehe

Av Louise Bertilsson - 9 februari 2014 12:45

Efter maten brukar det vara dags för Måns att äta mat. Då brukar jag sätta igång en film på TV:n så att Ida får varva ner lite efter maten också. 


Men det där med att sitta still är ju inte alltid så lätt... 


 


Här sitter hon längst ut på soffkanten. Det ser inte så bekvämt ut precis, men hon satt så ganska länge faktiskt innan hon förflyttade sig till nästa ställe....


 


Och så ligga en stund på golvet... 


För att sen sätta sig i soffan igen.. Eller lägga sig i soffan. Och landa på golvet igen. Eller hämta en bumbo och sätta sig i, eller Bobby-car. Variation är tydligen det som gäller. Men ibland blir man förvånad över hur länge hon kan vara still på samma stället =) Men oftast hinner hon med många olika ställningar och platser innan Måns har ätit klart vill jag lova. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards