Loja har ordet!

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Louise Bertilsson - 28 februari 2014 21:46

Vi gick ut idag också. 


"Det är hönt ute", sa Ida. Och jag håller med!


Vi fick se att det spösnöade ute och då ville Ida ut. Så vi gick ut en liten stund senare. Men då hade det tyvärr slutat snöa och så hade det börjat smälta bort också =( 


Men det bästa med det var ju att Ida drogs till vattenpölarna som en magnet. 


 


Ösa snö och lägga i vattenpölarna var det roligaste idag. 


Vi experimentera lite och kollade vilken färg den vita snön var när den lades ner i vattnet, och vilken färg den fick när den låg där. Inte samma vita kunde vi snabbt konstatera!


Trist att än en gång behöva leta efter vintern =( 


Men kul hade vi! 



Av Louise Bertilsson - 28 februari 2014 19:15

Genus och identitet. Barns identitet. Alla är olika. Alla är lika mycket värda. Sätta barn i fack? Gå sin egen väg? Det pratas mycket om detta och diskussionerna är många. Men det hela går väl kort sagt ut på att man inte ska sätta barnen i fack så att alla blir lika. 


Men vad gör man om barnet själv sätter sig i ett fack?! =)


Bokstavligt talat alltså...


 

HAHA!


Ida hade stängt dörren till sitt rum, sen ropade hon efter ett tag. När jag gick dit och öppnade dörren hittade jag henne så här! Bus! Ett väldigt oskyldigt bus =)



Av Louise Bertilsson - 28 februari 2014 14:00

Idag är dagen då du skulle ha fötts lilla Walter, men du hade bråttom. 3 veckor har du redan hunnit bli, och det grämer mig sååå sjukt mycket att vi inte har fått träffa dig än! DUMMA SJUKDOMAR som hela tiden har satt käppar i hjulet. 


Viljan finns, och tyvärr också hindren. 


Men snart så är vi förhoppningsvis friska och kan komma och gosa =)


3 veckor går fort, eller vad säger ni Anna och Samuel? Tänk att ni haft eran gobit i hela tre veckor nu. Snart en månad.  Det innebär att jag har fått längta efter att få träffa dig och din mamma och pappa i hela 3 veckor....3 veckors längtan.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards