Loja har ordet!

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Louise Bertilsson - 17 februari 2014 16:14

Så här såg det ut igår när Måns åt mat. Han hade trasslat in sig i min tröja. Men han brydde sig inte ett dugg utan fortsatte med sin syssla som för tillfället var det viktigaste som fanns. Mat!


Det spelar ingen roll hur mycket som händer runt omkring honom. Är han hungrig så äter han oavsett buller och bång som storasyster är duktig på att ordna. Det där med att man ska se till att amningsstunderna är lugna är inte så viktigt. Men de blir absolut lugnare när Ida är på dagis ;)

Apropå dagis så var de ute i solen och lekte när jag hhämtade idag. Jag hittade henne i en lerpöl.... hmmm... hur 17 skulle jag få hem henne i bilen med den supersmutsiga overallen?!?
Lösningen var att lägga overallen i skuffen å ta på Ida fleecejacka å byxor som alltid finns på dagis.

Lortiga barn är glada barn för då vet man att de haft roligt. Roligt hade hon verkligen där hon satt och grävde med en pinne i lerpölen. Rakt i lerpölen var tydligen bästa platsen för det var där hon satt ;-)

En mycket lyckad dag på dagis från början till slut. Hon var inte ett dugg ledsen i morse när jag lämnade henne å när vi skulle hem hade hon jättekul men hämtningen gick smidigt ändå :-)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards