Loja har ordet!

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2014 23:19

Jag har haft fullt upp idag så jag har inte hunnit förrän nu. Men ett sent grattis är inte mindre värt. Vi grattade iallafall tidigare med ett sms, så bortglömd är du definitivt inte. 


Ett grattisinlägg i bloggen är tradition, och så även på din 80:e födelsedag =)


Ett stort grattis och massa kramar från mig och min familj. Hoppas att din dag varit bra! 

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2014 20:07

Måns är helt fläckig över hela överkroppen. Prickig. Flammig. Rödflammig.


Nu vet vi med säkerhet att det var 3dagarsfeber han hade. En sjukdom som innebär plötslig hög feber i ca 3 dagar, och sen efterföljande prickar/utslag/rådnad på speciellt överkroppen.


   


Mest prickig är han på magen, men även ryggen och upp i nacken är prickig. 


Han är inte helt sig själv än för aptiten är fortfarande sämre. Det enda målet han äter som han brukar är mellis, så jag misstänker att han gillar att äta kallt just nu. Han äter även mat, men inte lika bra som han brukar göra. Men men, det är lika bra att den lilla kroppen får bestämma hur han vill ha det och vad han orkar. Det tar på krafterna att vara sjuk med hög feber. Och jag är inte helt säker på att han är riktigt helt frisk än eftersom prickarna är kvar. De är ju en del av sjukdomen liksom.


Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2014 16:10

Nu kommer jag syrris!

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2014 13:22

Ida och pappa skördade potatis.


Små, men ganska många knölar bidde det.


Ida tyckte att det var kul att spana efter dem i jorden. Och hon ser fram emot att få provsmaka sen också.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards