Loja har ordet!

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Louise Bertilsson - 18 augusti 2014 19:38

Avdelningsbytet från Knatte till Humlan har gått över förväntan för Ida. Mycket över förväntan om jag ska vara ärlig. Vi känner henne och vet hur hon reagerar i nya situationer. Vi vet. Och så sent som när hon gick på sommarlov i juni så kände både jag och Anders en oro över överinskolningen som skulle ske efter sommaren. 


Sommaren kom och mycket hände med våran lilla tjej. Hon tuffade till sig och hon överraskade oss rejält när hon på bara några dagar skolades in på Humlan.


Idag lämnade vi på Knatte-avdelningen som en säkerhetsgrej bara (personalen ville det som trygghetsgrej efter 4 dagars ledighet och så fick det förstås bli). Nästan på en gång kom de och hämtade henne, tog med hennes ryggsäck och skor och gick ner till Humlan. När jag och Måns hämtade henne var alla barnen ute, och hon berättade att det hade varit roligt, och personalen sa att hon varit jätteduktig. Det känns såå bra!!


För det är där hon hör hemma nu. Humlan. Våran lilla humla har slutat på Knatte. Det säger hon själv "jag har slutat på Knatte nu". Så duktig!


Imorn ska vi gå direkt till Humlan, och jag tror att det kommer gå bra =)


Nu sover lilla humlan <3

Av Louise Bertilsson - 18 augusti 2014 12:33

Promenad till dagis i morse för att lämna storasyrran. Morgonpromenaderna är tamej17 de skönaste! =) Så vi passar på att gå till dagis när det inte regnar. 


Direkt efter lämningen var det dags för vägning och mätning på BVC, och Måns passade på att charma sköterskan. Allt ser bra ut, så vi är lika nöjda som våran nöjda bebis. Nya siffrorna är 9380 g och 72 cm. 


På vägen hem var det en trött kille som somnade ganska direkt i vagnen medans jag fick gå uppför backarna...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards