Loja har ordet!

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2014 19:52

Ida ville cykla. Så vi tog en kvällspromenad hela familjen. Skönt att komma ut lite.

Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2014 12:19

Ida fick bestämma om hon ville åka bil eller gå till dagis idag. Hon ville gå. Och det tackar jag inte nej till för det passar perfekt med Måns sovtid på förmiddagen. 


Men vi var tvungna att ändra våra planer. När vi öppnade dörren märkte vi att det luktade rök. Ganska mycket. Så Ida tog tillbaka sin önskan om att gå. Hon frågade om vi kunde åka bil istället, och så fick det bli.


I efterhand är jag glad för det, för precis när jag och Måns satte oss i bilen hem från dagislämningen så började det regna. Och det har hållt i sig sen dess. Så jag tackar Ida för hennes ändring av färdsätt till dagis i morse. 


Hoppas hoppas hoppas att regnet hjälper till att bekämpa branden på ett bra sätt, så att alla som kämpar får lite hjälp på traven. 

Av Louise Bertilsson - 11 augusti 2014 09:21

Jahapp. 


Tomt och tyst. 


Anders är på jobbet, Ida är på dagis och Måns sover. 


Och det regnar. Välbehövligt! Men typiskt att så fort förskola och jobb börjar igen så blir det sämre väder. Höstmunderingen med fleecetröja, överdragsbyxor, galonisar och stövlar fick lov att följa med till dagis idag. Känns konstigt när det var varmt senast igår. 


Idas lämning gick förresten superbra. Hon hade knappt tid att säga hej då, men vinka ville hon. Hon gick in utan protester/problem och ställde sig i fönstret och vinkade till mig och Måns. Såå otroligt duktig tjej som efter ett helt sommarlov hemma bara går in på dagis som om hon var där igår. Det märks att hon blivit äldre, våran lilla stora tjej. 

Den här veckan börjar överinskolning för stora tjejen. När man fyllt 3 år ska man börja på syskonavdelning där de större barnen går. Och nu är det Idas tur att börja på avdelningen Humlan. Inskolningen sköter personalen så jag antar att jag kommer få rapport varje dag när jag hämtar henne. Hoppas verkligen att det ska gå bra, är faktiskt lite orolig nu när det blir personalbyte och miljöbyte. Det som går såå bra på hennes avdelning ska nu börja på nåt nytt. Jag vet att i slutändan kommer det bli bra, när hon känner sig trygg. Men jag vet också hur hon är och hur hon kan reagera. 


Det visar sig. Men hålla tummarna och hoppas kan man ju alltid göra =)


Snart vaknar lillebror och då vankas det lite förmiddagsmellis för lilla magen. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards