Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2010

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2010 19:45

Var nyss ute på en promenad med Anders och vi fick se att liljekonvaljerna har slagit ut på många ställen.


Sommar sommar sommar!

Av Louise Bertilsson - 22 maj 2010 09:54

Vi har haft ett morgonryck idag. Gick upp 8, startade tvättmaskinen med sängkläderna och handdukarna. Hängde upp nya handdukar. Åt frukost. Dammsög. Rengjorde toaletterna. Plockade undan lite allmänt. Skakade mattor.


Ett riktigt morgonryck med andra ord. Och varför det kan man ju undra? Jo det är nämligen så att inom en mycket snar framtid får vi besök av min barndomskompis med sambo. Ska bli riktigt trevligt! 

Det var inte bara därför vi städade, vi brukar städa på fredagar eller lördagar, men oftast inte riktigt så tidigt på dagen.


Men nu är det klart och det är riktigt skönt!


Nu skriker mobilen att den vill bli laddad så det är lika bra att plugga in sladden på en gång innan den dör helt...

Av Louise Bertilsson - 21 maj 2010 22:52

Efter att ha jobbat 7 arbetsdagar på rad (var ju på kurs i lördags och söndags + en vanlig arbetsvecka nu) så är jag trött.


Men jag är faktiskt inte alls så trött som jag trodde att jag skulle vara. Det har säkert med det härliga vädret att göra (bortsett från dagens regn), man blir ju faktiskt piggare av sol.


Sängen nästa, men först ska gaddarna få sig en omgång.


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 21 maj 2010 22:25

För några dagar sedan pratade vi om myggor och myggbett på jobbet. Och jag råkade ju säga att jag aldrig får bett, att jag knappt märker myggorna.


Jag tar tillbaka det nu.


Mina ben är nämligen fulla av myggbett.


Det var så att vi var ute och kollade på dräneringsgubbarna i tisdags kväll och jag hade bara leggings och kjol på mig. En kanonskön kväll, varm som en sommardag. Det enda problemet var att de små envisa djuren bet mig genom kläderna.


Så nu har jag som sagt en massa röda kliande bett.

När man börjat klia är det svårt att låta bli... Det kliar ju!!

Av Louise Bertilsson - 20 maj 2010 20:58

Måste ju informera om att det störtregnade här för en stund sen.

Det kom 32 mm på 40 minuter, det kan man kalla BLÖTT!


Våran baksida är minst sagt en SJÖ!


Vi kanske ska plantera in fisk och börja sälja fiskekort för att tjäna en hacka? Det kanske skulle vara lönsamt i våran sjö... Hehe

Av Louise Bertilsson - 20 maj 2010 20:38

Idag är det förskolans dag. Det har jag såklart varit med å firat eftersom jag jobbar på en förskola.


En mycket trevlig dag med extremt bra väder!!


För att börja från början på dagen så åt vi frukost (surprise surprise - eller inte). Sen gick vi ut och var ute HELA dagen! Skönt!


Vi hade en stor samling med alla barnen på hela förskolan. Sång, musik och lite dans. Jätteskoj!


Klockan 10 blev barnen överraskade för då kom nämligen GLASSBILEN. Jag guidade in den på gården och alla barnen fick en liten glasspinne var.


Maten denna dag bestod av foliepaket (potatisklyftor, köttbullar och korv) som vi åt ute.


Efter maten körde vi ut vagnarna till de minsta barnen och så tog vi ut en stor filt och kuddar och så la jag mig vid barnen och vilade i det härliga vädret. Jättejätteskönt!!


Även mellis åts ute.


Förskolans dag avslutades med en fixarkväll där föräldrarna (och barnen) var med och hjälpte oss att fixa i ordning gården. 

Jag måste säga ett riktigt stort TACK till alla föräldrar som var med och hjälpte till, och ett "bra jobbat" till personalen!!


Det blev riktigt riktigt bra!


Idag är en sån där dag som allt varit perfekt, en sån där dag man känner att man verkligen valt rätt yrke!!

Av Louise Bertilsson - 19 maj 2010 17:40

Äta bör man, annars dör man...


Den stora frågan är: vad ska vi äta ikväll?


Vi är inne i en matsvacka igen (inte i den betydelsen att vi inte VILL äta, utan snarare VAD ska vi äta), speciellt när vi slutar sent från jobbet, då är det extra svårt att komma på nåt bra att äta.


Hmm.

Av Louise Bertilsson - 18 maj 2010 22:19

Bidde lite sen dusch ikväll, har nämligen nyligen kommit ur duschen. Anledningen till detta är att tiden rusade iväg när vi stod ute i det härliga vädret och kollade när dräneringsgubbarna grejade med vår gård. De plattade till baksidan så nu ser det hyfsat bra ut + att de fraktade bort en massa överbliven jord. De rättade även till trappen som blivit sné. Det börjar likna nåt nu!


Sängen nästa. Natti natti.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards