Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2010

Av Louise Bertilsson - 4 maj 2010 22:09

Det verkar krylla av hackspättar nu för tiden.


I torsdags när vi var hos Anders föräldrar såg vi en hackspätt i plommonträdet precis intill huset. Idag när vi satt och åt kvällsmat så såg vi en hackspätt i en tall vid vår tomtgräns och så ytterligare 2 spättar nä vi var ute och gick.

Har även sett hacke på jobbet också.


Massa hackisar överallt. Men varför? Har de blivit fler kanske?


Det brukar vara vanligare att man HÖR än ser dem, men inte nu.

Nu ser man dem lika ofta tycker jag. Kul. Det är fina fåglar.

Av Louise Bertilsson - 4 maj 2010 15:46

Har upptäckt nu när jag har surfat runt lite bland olika bloggar på nätet att det skiljer en hel del på vilken procedur man ska gå igenom när man ska kommentera.

Måste säga att bloggagratis.se är den lättaste bloggen att kommentera (iallafall bland de jag har testat). Vissa sidor är jättekrångliga att kommentera. 

Konstigt att det kan vara så stor skillnad.

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2010 16:55

I fredags var det ingen vanlig dag. Inte för oss iallafall.

Valborgsmässoafton 2010 är ett datum vi alltid kommer att minnas.

Orsaken till detta starka minne stavas  f ö r l o v n i n g.


Slutade kl. 13 i fredags. Cyklade hem till vad jag trodde skulle bli en vanlig fredag.


Men icke.


När jag kom hem var Anders redan hemma vilket han aldrig brukar vara när jag slutar så tidigt. Fattade ingenting, trodde först att han kände sig dålig och att han gått hem tidigare, men så var det inte. Tänkte inte mer på det utan grejade klart med det jag brukar göra. Gick uppför trappen i godan ro. Kollade på köksbordet och fick se dessa rosor:


  

Blev minst sagt förvånad. Och chockad.


Sen dröjer det inte många sekunder förrän Anders går ner på knä och säger: "vill du gifta dig med mig och dela resten av ditt liv med mig?".

"Ja det är klart att jag vill" säger jag samtidigt som tårarna kommer och jag får en lyckorusning i hela kroppen.


Vilket fantastiskt ögonblick!


Romantiskt.


Han trädde en fake-ring på mitt finger som symbol.

Och i lördags åkte vi till Borlänge och beställde ringar. Guldringar.

Men vårt datum för förlovningen är den 30/4-2010 på valborgsmässoafton eftersom det var då han friade. Trots att vi inte har ringarna än så känns det mest naturligt att vårt förlovningsdatum är i fredags.


Har inte velat skriva nåt i bloggen eller på facebook tidigare eftersom jag ville berätta på jobbet idag. Det är ju mycket roligare att få berätta istället för att de ska få läsa om det.


Men nu är det offentligt på riktigt - vi har förlovat oss! =)

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2010 12:17

Valde att ta bilen till jobbet idag pga. halsen, även fast det är mycket bättre idag än vad det var igår. Igår var det nära amputation, men idag är det mycket bättre. Vandrar på bättringsvägen. Tur att jag lyckades hejda mig från den drastiska lösningen. Hehe.

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2010 21:41

Åt kesoplättar till kvällsmat. Trodde att det skulle vara godare än vad det var, ingen höjdare alltså, men helt okej. Föredrar keso i dess vanliga form. 

Blev lite kesoplättar över så det ska min kära mamma få till matlåda till jobbet nån dag. Hoppas hon gillar dem. Kul att testa nåt nytt iallafall.


För dig som vill ha receptet på kesoplättarna så är det följande till ca 2 personer:

500 g keso (en stor förpackning)

3 stora ägg eller 4 små ägg

lite salt

1,5 dl mjöl


Blanda allt till en fin smet och klicka ut i stekpannan. Stek tills plättarna får en fin färg och servera med äppelmos eller sylt. Vi föredrog äppelmos, men det är ju en smaksak.

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2010 15:59

Idag har Anders gjort UFS glad.


Först bad på OK. Avfettning stod överst på schemat. Behövligt.


Och sen spa-behandling som bestod av dammsugning, dammtorkning, och iläggning av tygmattorna.


Så nu är UFS både vårfin och glad.


Vad jag har gjort idag? Ingenting!

Jag har haft en vara-inne-och-vila-dag idag eftersom min hals är som den är.

Det märks i resten av kroppen att det inte är helt bra heller, blir trött när jag rör mig. Så det är lika bra att lyssna på kroppen och ta det lugnt.


Tänker fortsätta med det resten av dagen också.


Tänk att det kan vara så gott med glass när man har ont i halsen. Det lenar på nåt skönt vis.


Av Louise Bertilsson - 2 maj 2010 10:10

Har ju glömt berätta att utvecklingssamtalen är klara för den här gången.


Jag tycker att det är riktigt trevligt att få en pratstund med enskilda föräldrar.

En pratstund i lugn och ro. Ett avslappnat tillfälle att prata om deras barn utan att bli störd av varken det ena än det andra.

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2010 09:56

Min hals tog tydligen det där med första maj (strejkdagen) på allvar, för på natten började den strejka. Vaknade i morse med en hals som jag helst skulle vilja amputera. Usch. Stackars mig... ;)


Så det blir med andra ord en mycket lugn dag för mig idag. Tvätta lite. Och ta det allmänt lugnt. Ska försöka kurera halsen så gott det går.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards