Loja har ordet!

Alla inlägg under maj 2010

Av Louise Bertilsson - 9 maj 2010 09:44

Städning så här på morgonen.


Tvätten är i maskin, nya handdukar hänger på krokarna.


Det är dammsuget och nu ska jag ta en svängom med moppen så att golven får sig en riktig omgång.


Även spisen är skinande ren. Måste ju slå ett slag för skrapan som hör till spisen, effektivt och bra är bara förnamnet.


Nej. Moppning var det.

Av Louise Bertilsson - 8 maj 2010 18:26

Besök hos våra vänner i Falun idag.

Mycket babbel, en hel del lek med deras systemkamera och god mat.


Provade en ny kombination till fika, nämligen saltade jordnötter och glass. Det var kanongott med det salta till den söta glassen. Testa vetja.


Vi var även till Byggmax och köpte stora trädgårdsplattor som vi ska ha när vi ska gjuta stolpar till uteplatsen.


En mycket lyckad dag som jag hoppas att vi gör om snart igen!

Av Louise Bertilsson - 8 maj 2010 18:22

Åkte till Borlänge på förmiddagen för att hämta ut våra förlovningsringar. Så nu har vi beviset på vår förlovning på våra händer. Känns jättebra!


Vi är verkligen jättenöjda med våra släta guldringar, de är jättesköna. Men jag är en gnutta osäker på om min ring är aningens aningens för liten. Men jag ska ha den några veckor och prova mig fram. Möjligheten finns ju alltid att förstora den lite om jag skulle vilja. Men som sagt, prövotid först.


Av Louise Bertilsson - 8 maj 2010 18:00

Igår kväll var jag på personalfest med mina jobbarkompisar (synd att inte riktigt alla kunde komma). Vi åt bland annat smörgåstårta och babblade och skrattade en massa.


Riktigt trevligt var det! Men snacka om att jag var trött när jag kom hem. Somnade som en stock och sov som en gris till kl 7.30 i morse. Då vaknade jag och var pigg.

Av Louise Bertilsson - 7 maj 2010 15:30

Huvvaligen vad det blåser ute!


Höll knappt på att ta mig hem med cykeln. Det var nästintill så att man stannade i nerförsbackarna när det blåste som mest. Det är inte alltid man måste trampa för att hålla cykeln rullande när det är nerför. Men idag så var alla vindar emot mig verkar det som. Ibland kom det vindar från sidan så styret fick sig ett kast. Höll faktiskt på att vicka, men jag lyckades hålla mig upprätt hela vägen hem =)


Idag var en sån där dag det hade varit skönt att sätta sig i bilen och åka hem, men ändå inte. Det ÄR skönt att cykla, det tycker jag egentligen, men ibland är det lite motigt när det blåser motvind hur man än vrider cykeln. Idag var en sån dag.


Men nu är jag hemma iallafall.


Och nu är det helg. Skönt.



Av Louise Bertilsson - 7 maj 2010 15:21

Nämner inga namn så har jag inga namn nämnt.


Men...


Jag måste iallafall få önska dig ett riktigt stort GRATTIS!

Av Louise Bertilsson - 6 maj 2010 17:06

Gjorde en utflykt på jobbet idag. Vi tog en promenad till fåren för att se om de var ute med sina lammungar. Och det var dem. Vi matade dem med lite gammalt bröd som vi samlat på oss. Måste erkänna att jag är fegare än många barn, vågar inte hålla brödet tills fåret har tagit det i munnen, är rädd för att bli biten. Jag vet att man inte behöver vara rädd för det egentligen eftersom de bara tar med läpparna. Men man kan ju inte så noga veta med djur...


Tänk att djur gör barn så glada! Och ännu gladare blev dem när några av fåren bajsade. Hehe. Litet roar liten sägs det ju och det stämmer bannemej.


Nu ska jag gå å börja med den hemmagjorda pizzan. Mums!


Fick förresten kanongod mat på jobbet idag. Broccolisoppa (slät) med nybakat mjukt bröd till. Och pannkaka efter det. Jag riktigt älskar torsdagsmaten när det är slät soppa! Det är suveränt gott =)

Av Louise Bertilsson - 5 maj 2010 13:50

Cyklade till jobbet idag. Kändes bra i halsen i morse, men nu på dagen har den gjort sig påmind igen. Men inget allvarligt alls. Tog det lugnt på vägen hem (slutade tidigt idag). Och jag kommer att ta det lugnt resten av dagen också, bara plocka lite med tvätt och disk och så. Även fast halsen inte är hundra, så kändes det bra att cykla. Det är skönt att sätta sig på cykeln på morgonen. Det är värre hem eftersom det nästintill bara är uppförsbacke. Det är som att bestiga berg när jag ska cykla hem.


Nu ska jag "offra" mig på lite glass så att halsen blir glad. Hehe =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards