Loja har ordet!

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Louise Bertilsson - 7 februari 2010 17:29

Att skotta hustaket verkar vara smittsamt. Det hävdar iallafall en gubbe som stod på taket med snöskyffeln när vi gick förbi. Han gick nämligen förbi och pratade lite i fredags när Anders skottade vårt tak. Han hävdar nu att snöskottning av tak är smittsamt. Han kanske har rätt?

Av Louise Bertilsson - 7 februari 2010 11:39

Igår när vi hade fikat så kollade Anders ut genom fönstret och fick se 1 rådjur.

Trodde han ja.

Det var i själva verket en hel rådjursfamilj på 5 st som troligtvis var ute på

mat-letar-promenad i skogen.


En sak med rådjur som jag lärde mig när jag läste teorin till körkortet var att: "kommer en, kommer flera". Och i de flesta fall stämmer det faktiskt att rådjur sällan går ensamma.

Av Louise Bertilsson - 7 februari 2010 10:18

Här kommer en bild på när Anders skottar hustaket.

  


Det blev en rejäl snöhög på varje kortsida av huset. Ställde mig på den för att få se hur långt jag skulle sjunka, men det var döfött. Resultatet blev följande:   

Jag stod PÅ snöhögen...


Men jag började min vandring nerför den lilla backen (som på somrarna har en trapp där)med snöskyffeln i högsta hugg:

  

Lite vingligt var det för ju längre ner jag kom desto mer sjönk jag ner i snön...

Och till sist slutade det så här:

  

Ooops, det är faktiskt inte så lätt att hålla sig på benen alla gånger... men märk väl att jag fortfarande har snöskyffeln i högsta hugg =) 


Men det är ju som jag brukar säga: livet blir inte roligare än vad man gör sig.. och den som slutar leka är inte vuxen, utan död! =)

Förstår alla barn som gillar att simma runt i snön, för det ÄR kul.

Av Louise Bertilsson - 7 februari 2010 09:23

Ett stort grattis till faster Petra som fyllde år i fredags och ett lika stort grattis till min kompis Inger som fyller år idag!


Hipp hipp hurra hurra hurra hurra!


GRATTIS-KRAMAR till er båda!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards