Loja har ordet!

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Louise Bertilsson - 20 februari 2010 13:48

Bestämde oss för att göra ett ryck med tapetrivning idag.

Sagt och gjort, vi har nu äntligen rivit klart all lös tapet (tror vi).


Strax fika. Mina hemmagjorda bullar.


Fick en idé om att bjuda in några vänner på fika idag. Man måste ju ha lite paus när man jobbar! Och vad passar då inte bättre än att prata lite.


Efter att de har åkt hem är planen att Anders ska spackla i projektrummet. Och jag kanske är med på ett hörn jag också, eller så grejar jag med nåt annat då...


Förresten, fick en fråga om att utveckla vad ABS-bromsar är för något.

ABS står för "Anti Block System", vilket innebär att när man bromsar fullt med bilen så går systemet in och gör att hjulen inte låser sig. Mycket bra eftersom man då kan styra även fast man bromsar fullt.

ABS-bromsar finns på alla nyare bilar. Och det är ett riktigt bra säkerhetssystem!

Har haft nytta av det flera flera gånger, senast igår på väg till jobbet när bilen gled ut i vägbanan vid möte.. bromsade då allt vad som gick och styrde undan. Allt gick bra tack vare ABS-bromsarna.


Om du vill testa om du har ABS-bromsar eller inte, så kan du bromsa fullt och samtidigt trycka ner kopplingen, och om bilen börjar skaka och du fortfarande kan styra så har du ABS-bromsar. Kanonbra isåfall! =)


Nog om bilbromsar, hoppas iallafall att du fick svar på din fråga farmor.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards