Loja har ordet!

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2010 17:21

Anders är utanför fönstret till datarummet och skottar balkongen. Det har kommit rejält med snö, och man vill ju inte riskera nåt... För dig som inte vet så är våran balkong LÅNG (ungefär 12,5 m) så det är ganska jobbigt att skotta av den.

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2010 15:40

Förrådet är helt tomt nu, inte en enda pryl är där inne... Ekorum nr 2. 

Och jag gick lös på listerna och golvmattan. Så nu är det ingenting alls kvar. Har ställt in luftavfuktaren där så att den mesta lukten och fukten försvinner. Vi har två veckor på oss innan mattläggarna kommer. Fram tills dess ser det ut lite som hej-kom-och-hjälp i hallen eftersom det står garderober där. Och i rummet bredvid sovrummet står alla lagerhyllor. Inte alls vackert, men praktiskt att kunna göra sig av med det under tiden.


Antar att vi strax ska ut och gå. Dagens promenad you know.

Vi var till och med ute och gick igår i blås-och-snöovädret, men det var lite bitigt åt kinderna. Idag är det nog lite bättre eftersom det inte blåser på samma sätt.

Av Louise Bertilsson - 21 februari 2010 09:55

Började dagen med att skotta en massa snö från garageuppfarten. Mycket snö är det, men jag klagar inte. Trivs när det är vinter. Trodde aldrig att jag skulle få höra mig själv säga att jag gillar snön, men nu gör jag det faktiskt. Jag gillar snö och vinter. Iallafall nu när det är riktig vinter och mycket snö! Vill att snön ska få ligga kvar några veckor till, men det behöver inte snöa nå mer. Tack.


Idag ska vi ta ut alla hyllor, garderober och andra grejer från förrådet eftersom det ska in nytt golv där. Den gamla plastmattan ska rivas ut, det ska skrapas under eftersom det är som säckväv under (det var lika i klädkammaren så vi vet vad som väntar).

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards