Loja har ordet!

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2010 11:35

Hörde ett ljud jag inte är van vid. Det smattrade nämligen på fönstret.


REGN.


Spöregn.


Måste det regna just idag när vi måste gå ut?!

Dålig tajming måste jag ju säga...

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2010 11:29

Läste nyss på Aftonbladet om en massa myter och jag fastnade för den här om ägg och kolesterol.


Nu citerar jag:

"Myt 4. Ägg höjer kolesterolet

Trots att ägg innehåller kolesterol, så kan vår kropp variera hur mycket kolestrol den själv producerar. Helt enkelt, kroppen producerar mindre kolesterol om vi äter ägg. Studier vid University of Surrey har funnit att, efter att ha ätit två ägg om dagen under 12 veckor, hade ingen av testpersonernas kolesterolnivåer höjts.

 Och samtidigt som ägg är relativt kalorisnåla (75 i ett kokt ägg), innehåller de också D-vitamin, B12-vitamin och andra näringsämnen."


Intressant.


Jag har fått veta att det inte är bra att äta för mycket ägg eftersom det höjer kolesterolnivån i kroppen. Men så är det tydligen inte. Eller?

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2010 11:16

Hundvakt idag. Hela dagen.


Ca kl 8.15 kom hundarna, Bamse och Dennis.


Vi åt frukost och gjorde oss klara för promenad direkt eftersom de är lite oroliga när de blir lämnade... de gick runt och lät som hönor, muttrade lite för sig själva liksom.


Men: efter promenaden har de hållt sig lugna. Tack!


Vi är hundvakt till 2 virrpannor med bomull i öronen ;)

Av Louise Bertilsson - 27 mars 2010 10:57

Jag drog iallafall mitt strå till stacken igår kväll och röstade på Claudia i Let´s dance-finalen. Men vad hjälpte det?! Ingenting! Hon kom 2:a. Tyvärr. Hon borde ha vunnit. Hon borde ha tagit hem glasskon! Men icke...


Vi hade en mycket trevlig kväll igår kväll. Tacokväll med Sabina och Daniel, och sen kollade vi på finalen av Let´s dance. Tack för igår! Det var verkligen fredagsmyyys!


Från det ena till det andra: jag måste ju upplysa om att Karl Fazer är finsk (Fazer-chokladen ni vet)... man lär sig nåt nytt varje dag.. =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards