Loja har ordet!

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Louise Bertilsson - 3 januari 2011 19:41

Idag när två mammor skulle lämna sina barn på förskolan så tog jag emot dem. Pratade lite och fick lite gratulationer när de såg magen =)

Men det roligaste av allt var att de sa att jag är så fin, och så smal!

"Är jag?" svarade jag? "JAA", sa de samstämmigt!

Fick mycket positiva kommentarer om bebismagen och det är sååå kul att höra!! =)


Det är ovant att få höra att man är smal när många andra säger att man är tjock.


Det är inte alls kul att höra att man är tjock även fast anledningen stavas B E B I S.

Ordet "tjock" är i mina öron ett väldigt negativt ord, och bara för att man är gravid är det inte okej att kommentera hur man ser ut.


Blir faktiskt ledsen när folk tror sig ha rättigheten att offentligt uttala sig om hur man ser ut, eller för den delen känna och klappa på magen hur som helst. Man får gärna klappa, men då ska man fråga först tycker jag. Det är ju inte meningen att man ska behöva dra in magen så mycket man kan för att minska risken att folk ska kommentera och klappa.


Ville bara säga det. Inget illa menat, hoppas att ni förstår hur jag menar även fast jag vet att alla inte håller med.

Av Louise Bertilsson - 3 januari 2011 18:56

Första dagen på jobbet efter julledigheten. Gick förvånandsvärt bra att kliva upp ur sängen i morse. Det brukar ju vara så första dagen, blir nog en aningens aningens svårare imorn kan jag tro. Till på köpet öppnar jag imorn så då blir det verkligen upp till bevis att kliva upp i tid. Men det ska nog gå det också!


Ikväll blir det säsongsstarten av "Familjen Annorlunda" som hägrar här hemma. Spännande att se vad det är för familjer med den här gången...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards