Loja har ordet!

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Louise Bertilsson - 8 oktober 2011 18:32

Idag har det varit en riktig höstlördag - kallt, solig och fint. Och lördag förstås.


Vi tog en promenad hela lilla familjen. Ida sov. Vi njöt av livet, och promenaden.


Vi har även grejat lite i trädgården medans Ida låg i vagnen nöjd å glad å grejsade och lekte med de färgglada djuren i vagnmobilen. Vi tog varsin såg och högg in på ett träd (eller stor buske kanske det heter), en Syrén. Nu är den jämnad med marken eftersom den mer eller mindre var död. Den pallade inte trycket av flytten medans vi dränerade. Vi hade 2 stora fina syréner från början, men den ena dog redan under dräneringsarbetet så den kastade vi redan då. Och nu är även den andra död. Det är bara rötterna som återstår, men de tar vi bort en annan dag.


Ett annat utomhusfix som är avbockat är trimning - runt altan, vid gårdsgränsen på alla fyra sidor, runt träd, och såna där andra ställen man inte kommer åt med gräsklipparen. Så nu darrar min hand trots att jag körde med lilla trimmern. Men men, det blir bättre imorn. Å förresten, visst är det typiskt när trimmertråden går av när man bara har 1 meter kvar att trimma?! Det hände förstås..... så jag gick faktiskt in i garaget och hämtade grässaxen så jag kunde fullfölja mitt arbete. Anders var nämligen inne å lagade god mat så jag ville inte störa.


Nu ska vi inte göra fler knop idag, bara sitta i soffan och lata oss. Och äta godis och jordnötsringar =) 


Städat inne har vi också gjort. Och badat liten prinsessa.


Fixat lite inför dopet har vi också hunnit med. Det är mycket som ska fixat och donas med, mycket man inte tänker på som ändå måste göras/kollas och så.


Nu väntar soffan på mig!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards