Loja har ordet!

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Louise Bertilsson - 4 april 2011 19:45

Måste bara påpeka att jag blir riktigt arg på hundägare som inte plockar upp hundbajset efter hunden! Det ingår liksom i åtagandet när man skaffar vovve. Men det verkar inte alla ha fattat. Det är riktigt irriterande att behöva gå och vara uppmärksam på vartenda steg man tar. För allas trevnad: Skärpning tack!


Och nej, bajset försvinner inte av sig självt bara för att hunden gjort sina behov i en snödriva!!


Gå i skogen om du vill slippa plocka. På cykelbanor/gångbanor ska det inte ligga bajshögar!

Av Louise Bertilsson - 4 april 2011 15:15

Hmm... den där lässtunden gick inge vidare. Men vilade det gjorde jag bannemej. Somnade nästan på en gång när jag la ner huvudet på kudden. Hur lätt får man ha att somna egentligen? Vaknade efter drygt 40 minuter, men somnade om igen på en gång. Tror att det bidde 1,5 timme sammanlagt. Skönt. Men det är INTE skönt när man ska resa sig därifrån sen. Trött som en sömngångare och rumpan har låst sig...


Hade ingen bra natt i natt, vilket är väldigt ovanligt för att vara jag. Prinsessan kickade på mina revben så jag var tvungen att ligga i nån konstig ställning med högra armen rakt upp för att ge henne mer plats. Det gör ont och är obehagligt.


Så eftermiddagsslummern var nog välbehövlig kan jag tro.


Lyssna på kroppen - check!

Av Louise Bertilsson - 4 april 2011 12:07

Skulle hämta posten och läsa den när jag skulle äta lunch. Möttes av en tom brevlåda...

Snacka om att man inte har nån koll alls om när posten kommer, det är ju liksom inte så vanligt att man är hemma vid den tiden. Nyss såg jag iallafall den gula postbilen, så jag ska väl bege mig ut igen i hopp om att hitta nåt kul i lådan... Sen blir det sidoläge en stund. Har bakat bullar på förmiddagen så nu ska det vilas. Läsa bok är inte helt fel.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards