Loja har ordet!

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Louise Bertilsson - 13 april 2012 21:07

Vi började ju gräva för friggeboden i måndags och det gick jättebra. Men - japp, det finns alltid ett "men". Vi stötte på problem, nämligen att hålen vattenfylldes riktigt snabbt. Anders har hinkat ur flera gånger i hopp om att det inte ska fyllas på igen, men det ser mörkt ut. Hålen vattenfylls snabbare än snabbt. Så om vi ska fullfölja våran plan att gjuta plintar till boden så måste vi vänta tills det har torkat i hålen, och då kan vi få vänta länge.


Vi tänkte om och omvärderade våran plan, vi vägde fördelarna mot nackdelarna med båda metoderna, vi rådfrågade lite olika folk... Nu har vi kommit fram till att vi ska använda oss av murblock istället för plintar. Så idag bar det av till Byggmax för att lämna tillbaka gjutmaterialen och köpa murblock istället. När vi kom hem grävde jag lite medans Anders lagade mat. Och sen gick Anders ut och grävde lite under arbetsledarens uppsikt =)


Nu är gräset bortgrävt i alla hål, nu ska bara rötterna utrotas samt att det ska grävas lite djupare, men det får bli morgondagens projekt.


Fredagen den 13:e idag förresten, vilket är officiella otursdagen. Men nej, ingen otur idag heller.


Idag tog vi en liten promenad när Ida sov. Skönt att strosa omkring lite. Min näsa är fortfarande täppt så jag går på nässpray för att kunna andas och för att inte bli tung i huvudet. Känns tråkigt att de ovälkomna förkylningarna alltid stannar på tok för länge!! Hej då vill jag säga! En annan sak som jag faktiskt redan har sagt hej då till är påsken. Påsklovet är snart slut, och därmed också påsken. Så nu är vi tillbaka i vardagen igen, utan gula dukar och påskägg. Påsken är annars en härlig tid, det är en ljus högtid. Det är vår. Men det är lika som vid jul; det är skönt att återgå till vardagen igen, men påsken är ju en kort tid om man jämför med julen.

Aja, strunt samma. Det var inte meningen att babbla om det egentligen, men ibland blir det lite svammel. Ska nog lägga ner nu känns det som för jag har inget mer vettigt att säga.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards