Loja har ordet!

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Louise Bertilsson - 17 april 2012 18:36

Igår var jag till BVC med Ida för vägning och mätning. Våran fantastiskt underbara lilla tjej är ju redan 11 månader idag och då ville vi ha nya siffror på längd och vikt. Nya siffror fick vi, + en cm sen sist på längden och några marginella gram på plussidan på vikten. Den lilla viktökningen har nog garanterat att göra med att Ida var sjuk ca en vecka och åt inget alls eller mycket sämre mot vad hon brukar. Jag är helt övertygad om att hon gick ner massa gram då, och nu har hon återhämtat sig igen + några gram till. Så viktsiffrorna skiljer sig inte så mycket mot förra månaden, men så länge hon mår bra och är nöjd och glad så är det inget att oroa sig för sa BVC. Och för att prata kurvor så gick viktkurvan inte neråt, utan rakt, och så kan det tydligen se ut i den här åldern också förklarade hon. Så jag är lugn. Jag vet att min Ida mår bra oavsett vad vågen säger. Växer som hon ska, det gör hon iallafall - det är det inga tvivel om.


När vi var till BVC blev det premiärturen för min nya skötväska och jag är riktigt nöjd. Det är riktigt roligt att kunna fynda, och ännu roligare när man blir så nöjd som jag blev nu!


Idag, tisdag, var vi till öppnis på förmiddagen. Ida åkte båt och lekte titt-ut. Hon hade jätteroligt, och jag fick tjåla lite med de andra mammorna (och pappan) som var där med sina barn. Kul!


Efter lunch blev det en liten prommis. Och när Anders kom hem från jobbet bar det av till Ludvika. Första anhalten var hem till Anders föräldrar för mellis, sen efter lite bus med vovvarna bar det av till MM och Willys för veckohandling. När vi kom hem var det en trött tjej som somnade i vagnen på tre röda sekunder. Det har blivit väldigt mycket intryck för Ida idag, och det är jobbigt när man är liten.


Resten av kvällen blir det inget annat än soffmys med de bästa.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards