Loja har ordet!

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Louise Bertilsson - 30 november 2013 14:33

Måste ju bara meddela att saffransbullarna blev goda. Det är oslagbart att ha mandelmassa i =)


 


 


Hehe, kolla - både jag och Måns är med på bilden =)

Och nya julgardinen i lilla köksfönstret passade väldigt bra. 


Nöjd x2 med andra ord. Det kan ju knappast bli bättre. 

Av Louise Bertilsson - 30 november 2013 13:45

Sista november idag. Det innebär att det är Anders namnsdag. Och jag, Ida och Måns cyberkramas förstås med världens bästa man/pappa på hans dag. 


Enligt talesättet så sägs det ju att om det är slask idag så blir det snö på jul. Men hur blir det en dag som denna? När det är snölöst men ändå inte slaskigt, hur blir julen?! Vi får nog vänta och se... 


Nu vill lilla Måns att jag ska öppna restaurangen för han har sovit flera timmar medans vi har grejat med julfix. Då när han vaknar är han akut hungrig och då måste den lilla magen mättas. 

Av Louise Bertilsson - 30 november 2013 13:40

Nu har vi pyntat klart inför julen - japp, jag körde all in idag och tog fram tomtar, dukar, gardiner, adventsljusstakar - ja, helt enkelt rubb och stubb. Nu saknas snön för den riktiga julkänslan. Men vi är på god väg trots snöbrist, det luktar nämligen nybakta saffransbullar med mandelmassa här =)


   


Ida är förväntansfull inför vad som kommer att hända och finnas i julstrumpan som vi hängt upp. Hennes julstrumpa. Hennes första julstrumpa. Min julstrumpa som jag hade när jag var liten - kul att den kommer till användning igen! Och jag tycker också att det ska bli kul faktiskt. Kul att se hennes min när hon sticker ner handen och fångar upp sin fångst. Jag förklarade för Ida vad som är meningen med den, för hon ville bara leka med den. Men den måste ju hänga där för att tomtenissarna ska veta vart den finns, annars kommer den att förbli tom. Då lät hon den vara, hehe =)


De flesta julklapparna är klara och köpta också, det känns som att jag har koll på läget. I god tid.  


Nu välkomnar vi julen, för nu är vi redo på alla sätt och vis! 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards