Loja har ordet!

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Louise Bertilsson - 9 juni 2014 16:44

Läste nåt tänkvärt idag om föräldraskap:


"Dagarna är långa, men åren är korta". 


Precis så känns det, och ännu mer när barnen är sjuka. Som nu. 


Apropå sjukdomar:

Hur många kilo snor finns det egentligen!? 


Varje gång jag kör ett nysmaraton så säger Ida "Prosit! Oj, vad du prosade mycket" 

Hon har bytt ut ordet nyser mot prosar eftersom man säger prosit till nån som nyser. Smart nytt ord! 


Jag och Ida har iallafall försökt göra det bästa av situationen idag. Vi har ätit både lunch och mellis ute, och när lillebror har sovit har vi lekt bara vi 2. Och läst bok ute på strandmadrassen. Vi har inte orkat så mycket mer än lugn lek, så det har varit en välbehövlig lugn dag idag. Men nu hoppas vi att alla ton snor är slut snart så vi kan återfå orken och oss själva. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards