Loja har ordet!

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2014 14:55

Från sol till oväder på typ fem minuter.


Ida spejar mot den mörka himlen efter blixtar. Å så började det spöregna. Stora stora droppar kom å strax därpå spöregnade det.

Vårat utemellis uteblev. Men vi åt på strandmadrassen på golvet i grovköket med dörren ut mot altan öppen så att vi kunde kika på regnet. Det var mysigt att sitta så nära men ändå skyddade i värmen.

Molnen är arga på varann säger Ida. Det mullrar å bullrar.

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2014 10:42

Kunderna på Willys hade underhållning när de handlade igår. Måns satt i kundvagnen och gapskrattade åt Ida som gömde sig under kepsen. Hehe. Liten roar Liten, men även Stor. För det var jättemånga som skrattade och log åt honom. Hörde även kommentarer såsom "å va söt" och "härligt skratt" och "lättroad". 


Finns det nåt som värmer så mycket som hjärtliga bebisskratt? Av alla glada miner och tillrop på Willys igår så tror jag att det är många som håller med mig. 


Det var perfekt att Ida underhöll Måns medans vi betalade och packade alla varor. Bra arbetsfördelning =)

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2014 10:00

Min stiliga man är redo för skolavslutning och att önska "sina" nior lycka till i framtiden!

Vemodigt förstås men samtidigt en del av elevernas skolgång och en den av lärarens uppdrag. Eller rättare sagt; sista delen när uppdraget hela läsåret är utfört.

Vädret är perfekt för avslutning å jag hoppas att även allt annat blir perfekt. Känns jättekul att indirekt vara en del av den traditionella avslutningssången till niorna som lärarna brukar sjunga ;-)

Efter dagens avslutningsmiddag med niorna och sen avslitning i kyrkan är det bara några få arbetsdagar kvar, sen ska vi njuta av ett långt sommarlov tillsammans hela familjen! Behöver jag säga att det kommer bli såååå skönt?!?

Av Louise Bertilsson - 12 juni 2014 08:43

Idag hurrar vi för min kusin Hanna som fyller 15 år!


Dagen är Din, vi hoppas att den blir superbra. 


Grattis från oss 4 i Smedjebacken. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards