Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2009

Av Louise Bertilsson - 24 december 2009 23:02

Årets julafton börjar närma sig sitt slut och vi kommer nu att borsta gaddarna sen krypa ner i sängarna.


Dagen har varit kanonbra med Kalle Anka och hans vänner som önskade oss en god jul. Måste bara säga att Ferdinand är SEG! Men men, man får stå ut..

Gott julbord. Och många bra presenter!


GOD JUL än en gång!


Och ett speciellt tack till dig Junia!

Av Louise Bertilsson - 24 december 2009 10:20

Önskar er alla en riktigt GOD JUL!!


Tänk att det redan är julafton. Dagen med stort D för alla barnen... men jag måste ju erkänna att även jag gillar denna mysiga familjehögtid med allt vad den innebär - god mat, julgodis, paket, Kalle Anka och familjen som sällskap.


Och i år har vi även tur att få en VIT jul, det var sannerligen inte igår. Ordspråket hade rätt: "När Anders slaskar, då julen braskar". I år var det till och med sant.


Ho ho ho =)


Av Louise Bertilsson - 23 december 2009 19:49

23:e december idag. Dan före dopparedan.


Lite ofattbart att det är julafton imorn. Faktiskt.


Har jobbat idag. En lugn dag på jobbet med förväntansfulla barn som väntar på tomten. Skönt med färre barn, man (både barn och personal) behöver varva ner lite inför ledigheten.


Marsipanen är iallafall fixad nu. Det bidde så enket som möjligt, bara bollar, ormar och kuber. En del doppades i choklad, andra inte.


Anders har gjort köttbullar idag medans jag var på jobbet. Kanoners! Hemgjorda köttbullar är ju det bästa, och godaste! =)

Av Louise Bertilsson - 22 december 2009 21:27

Har nyss skurit och paketerat alla dajmbitar i bakplåtspapper.

Känns lite som ett evighetsjobb, fast att det egentligen går hyfsat fort.


Somnade i soffan till Äntligen hemma - det blir lätt så när man gått upp 05.45


Säger natti natti nu, för nu är det slut med inlägg för idag.

Av Louise Bertilsson - 22 december 2009 19:17

Har gjort 2 omgångar med dajm idag. Men jag fattar inte varför man ska behöva sanera skeden med svinto varje gång. Hur göra för att det inte ska fastna?


Tänkte ge mig på de där f-bannade marsipanfigurerna igen, men jag tror att det får bli morgondagens projekt istället.


Känner mer för att lägga mig i soffan och kolla på tv, och det är precis det jag tänker göra också. På en gång.

Av Louise Bertilsson - 22 december 2009 18:48

Nu ska jag bara jobba en dag till, sen har jag julledigt fram till den 4:e januari.

Välbehövligt att få vara ledig, unna sig sovmorgon och bara ta det lugnt.

Eller njae, det var väl kanske en lätt överdrift.. vi hade väl tänkt tapetsera gästrummet under ledigheten så lugnt vette tusan om jag skulle kalla det. Hehe.

Det jag egentligen menade var nog att man kan göra vad man vill, utan att behöva passa arbetstider och så. Koppla av från jobbet lite, det behöver nog alla göra. Så jag unnar er alla ledigt nu under jul- och nyårshelgerna.

Av Louise Bertilsson - 21 december 2009 20:11

Granen står så grön och grann i stugan, tra la la la la la la la la la la la la la la la la


Ljusen, stjärnan, glittret, smällkaramellerna och alla kulorna dekorerar våran barriga vän som verkar stortrivas där han står i vårt vardagsrum. Dricker en massa vatten gör han också. Och framför granen står våran halmgris och en tomte. Samma tomte och gris som alltid står vid granen.


Så med andra ord är allt som det ska nu när det bara är några dagar kvar till julafton.


Julkänslan börjar komma smygande!

Av Louise Bertilsson - 21 december 2009 20:02

Skulle ge mig på projektet att göra figurer i marsipan. Och jag måste tyvärr göra dig besviken Ingrid, det blir inte några bildbevis den här gången.


Jag saknar totalt förmågan att tillverka något fint. Det blir bara blaha blaha av allting! Jag gick "dretbet" som man säger i Värmland.


Vill kunna göra fina figurer, men det gick käpprätt åt skogen.

Vill vara duktig i att skapa med händerna, men jag var tydligen inte med när den förmågan delades ut.... Så med andra ord: jag är värdelös!


Men vad kan man göra åt det? Jo, först så blir jag lite förbannad för att jag inte kan, men sen skrattar jag bara. Det går ju liksom inte att göra nåt annat än att le åt eländet... sorgligt, men sant.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards