Loja har ordet!

Alla inlägg under december 2009

Av Louise Bertilsson - 7 december 2009 17:28

På förmiddagen på jobbet så skulle vi få barnen att plocka ihop uteleksakerna eftersom vi skulle gå in.


Jag säger åt en pojke på 3 år att plocka ihop det han leker med (en hink full med gegga, en traktor och en spade). Han reser sig upp och stoppar spaden i hinken och tar sedan hinken i ena handen och traktorn i den andra. Sen tittar han på mig och säger: "det blev lite tungt, du kanske kan ta den här?"


Och gissa vad han räcker fram till mig?!


Alldeles riktigt.. han vill att jag ska hjälpa honom att bära spaden! =)

Av Louise Bertilsson - 6 december 2009 21:35

Har alldeles nyss kommit hem från att ha sett tredje och sista filmen i Millennium-serien, Luftslottet som sprängdes.

 

En mycket bra film som rekommenderas.


Den knyter ihop säcken på ett bra sätt tycker jag.


Noomi Rapace är verkligen suverän!


+++++


Fick hejda mig rejält ett par gånger när vi satt inne i biosalongen.. höll nämligen att nysa, och ni som känner mig vet att det låter i högan sky när jag nyser. Finns det ett vitrinskåp fullt med glas i närheten när jag nyser så kan du ge dig på att de skallrar högt.. många på jobbet blir rädda på riktigt när jag börjar nysa, speciellt om det är oförberett... så det var tur att jag lyckades hejda mig när vi var bland folk.


Duschen nästa!

Av Louise Bertilsson - 6 december 2009 11:42

Dräneringsgubbarna var här igår, och de är här idag också.


Mycket gegga är det.


Anders var ute och tog lite kort på eländet, men de blev så grumliga så det är inget att lägga ut här. Tyvärr. Kul iallafall att ha lite dokumenterat under arbetets gång.


Du får tro mig på mitt ord istället när jag säger att det är fruktansvärt lerigt och geggigt på vår gård!

Stövlar är det som gäller om man vill gå ut här.

Av Louise Bertilsson - 5 december 2009 20:04

Idag har vi varit till Borlänge och försöka hjälpa/avlasta tomten lite.

Med andra ord: köpt lite julklappar.


Hittade dock inte allt vi var ute efter så det blir att gå en sväng på stan i Ludvika också i hopp om att finna det vi söker.


Man skulle kunna säga att vi inte var ensamma om att vilja hjälpa jultomten just idag. Typ hela Dalarna var på kupolen och shoppade. Men trots detta gick det bra, vi hamnade inte i några överdrivna köer. Skönt.


På vägen hem åkte vi "förbi" hos Anders mormor och morfar med pizza och sallad.

Av Louise Bertilsson - 5 december 2009 11:01

Okej att Erik kom till final.. men hur i hela fridens namn kunde Tove åka ut!?


Är faktiskt besviken.


Jag trodde aldrig att Calle skulle kunna ta sig ända till final...


Hade sett fram emot finalen ända tills igår när jag fick veta att Tove åkte ur.

Nu kvittar det vem som vinner tycker jag, men om jag måste välja håller jag på Erik.


Hoppas att det kommer gå bra för Tove ändå!

Av Louise Bertilsson - 4 december 2009 22:12

Jag tror att jag vet vem som kommer vinna Idol 2009, och jag tror att jag INTE kommer att bli nöjd. Det kommer inte bli som jag vill känner jag på mig.


Jag vill att TOVE ska vinna för hon är bäst!

Men jag tror att alla andra som röstar tycker Erik.


Tyvärr.


Nu är det inte många minuter kvar tills vi får veta vilka 2 som kommer till final.


Jag hoppas att Calle åker ut ikväll. Han har gjort sitt för flera veckor sen tycker jag. Mariette borde ha Calles plats. Jag ville ju helst se Tove och Mariette i finalen, men så blev det alltså inte. Så nu håller jag alla tummar jag har för Tove. Har till och med röstat. Jag brukar inte göra det, men jag kunde inte hålla mig.


Heja Tove!

Av Louise Bertilsson - 4 december 2009 11:45

Hemma idag. Mår inte helt bra + att armen fortfarande är invalid.

När jag skulle hämta posten fick jag lov att gå ut i kylan utan jacka för jag fick inte på mig den. Dumma arm. Men jag börjar se ljuset i tunneln, det börjar faktiskt bli liiiite lite bättre. Kanoners!!


Har bara tagit det lugnt idag. Sovit länge. Kollat på dräneringsgubbarna när de jobbar. Läst. Surfat.


Nu ska jag göra omelett till lunch.

Av Louise Bertilsson - 3 december 2009 19:31

Grattis på födelsedagen Maria!!


Hoppas att din dag varit bra, trots en massa pluggande.


Tänker på dig vännen.


Kram!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards