Loja har ordet!

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Louise Bertilsson - 1 maj 2009 22:38

Är det nån som har handlat från http://www.bokborsen.se/ nångång?

Funkar det bra? Är det tillförlitligt?

Av Louise Bertilsson - 1 maj 2009 22:08

...farmor, jag har aboslut inte flytt landet! Jag har bara haft en massa att göra så jag har inte setat vid datorn förrän då jag skrev förra inlägget.

Men det var trevligt att höra att du saknade inläggen! =)

Av Louise Bertilsson - 1 maj 2009 19:43

Tänk att vi redan har traskat in i maj månad... 


Idag åkte jag, Anders och hans mormor till Borlänge direkt på morgonen.

Vi skulle ha diverse saker från Jula och Biltema, men jag hittade även billiga mjukisshorts på H&M och till Anders köpte jag jeans på Wear it company.

Efter att vi hade ätit mat på McDonalds så åkte vi till Falun och gick på det nyöppnade Clas Ohlson. Där köpte vi en jättefin väggklocka som vi ska ha i köket, en ny ringklocka och lite annat smått och gott.


När vi kom hem var klockan ca 16.30 Då bytte jag om direkt till oömma kläder och tog fram stora spaden och började gräva i rabatten.

Jag hade som mål att gräva upp 1 ros, men vetdu?!

Jag var himlans duktig, jag grävde nämligen upp alla 3 rosorna.

Perfekt!

Men det var inte speciellt enkelt vill jag lova. Det var rötter och elände var jag än grävde, STORA och LÅNGA rötter till på köpet.

Svetten rann och jag blev mer och mer irriterad över alla surrande humlor och krypande myror i flock som hela tiden var där å skulle lägga sig i vad jag gjorde.


Men jag gav inte upp i första taget. Och nu är jag väldigt glad att jag fullföljde rosuppgrävningen till slutet. Nu är det förhoppningsvis inte lika tungjobbat nästa gång jag ska gräva bort all jord. Måste ju gräva ner en liten bit så att jag kan lägga i markväv och singel/stenkross.


Nu har jag alldeles nyss kommit ut från en välbehövlig dusch.. och resten av kvällen tänker jag tillbringa framför tv:n!  


PS, jag vet att myror inte lever i flock, men jag kunde inte låta bli! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards