Loja har ordet!

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Louise Bertilsson - 14 maj 2009 19:41

Idag är det förskolans dag, och det har vi på Skogsgläntan valt att "fira" med att ha fixarkväll där alla barn och föräldrar var ibjudna på en fixarkväll.

Det innebär att föräldrarna hjälper oss att fixa olika grejer på dagisgården, bland annat bygga olika grejer, röja i skogen, kratta gräs, måla hagar och sånt på asfalten, olja in trämöbler, sopa gångar, rensa i förråd och bland leksaker etc etc etc.


Och så blir det korv med bröd, och saft/kaffe och bulle som tack.


Det blev mycket gjort trots att det inte var så många som kom.

Jag vet inte varför, men av nån anledning har föräldrarna på våran avdelning inte sett lappen med information om kvällen trots att den är STOR och tydlig mitt framför ögonen när de kommer in genom dörren. Även om man inte hade lust/tid/ork att komma så kan man väl säga det så att vi vet, speciellt viktigt är det ju att veta när det bjuds på nåt att äta.

Stort tack till er som kom iallafall, det betyder mycket med ert engagemang!


Nu har jag precis duschat, är trött efter att ha brottats med buskar, jord, sly och annat smått och gott i ett par timmar.


Så nu ikväll blir det att göra ingenting. Ska kolla på vad de japanska tokarna hittar på för nåt ikväll till svenskarna som är med och tävlar i programmet "Hjälp, jag är med i en japansk tv-show".

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards