Loja har ordet!

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Louise Bertilsson - 7 maj 2009 19:25

Imorn ska jag gå upp "miss i nassen". (mitt i natten alltså, för er som kanske inte förstår - det är nämligen så att ett barn på min förra arbetsplats sa så och det lät så gulligt, så jag var tvungen att härmas).


Fredagar är alltid tungt att behöva ställa klockan på 05.25 Det är i och för sig tungt att gå upp så tidigt alla dagar, men fredagar är nog extra tungt för då är jag trött efter att ha jobbat 4 dagar redan.

Men men. Sen är det helg.

Välförtjänt helg.

Av Louise Bertilsson - 7 maj 2009 16:17

Får får får?

Nej, får får lamm!


Haha.


På jobbet idag tog vi med oss alla barnen och gick på en promenad till fåren, lammen och hästarna. En perfekt utflykt som uppskattas så himla mycket av barnen!


Lammungarna var jättesöta där de sprang vid sina mammor i hagen!

Och mamma får, hon var sugen på allt bröd som barnen slängde till dem.


Hästarna var inte alls intresserade av oss, utan de låg i godan ro och latade sig på gräset. Men när vi skulle gå därifrån var det en häst som reste sig och kom fram till oss och undrade om vi hade nåt gott att smaska på, men det hade vi ju inte eftersom fårskallarna redan hade ätit upp allt. Så går det när man inte visar intresse från början.. Först till kvarn får först mala som man brukar säga! Men det ordspråket kände nog inte den hästen till...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards