Loja har ordet!

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2009 22:17

I kvällens filmjakt letade vi igenom DVD:ns hårddisk och hittade filmen Föräldrafällan med Lindsay Lohan. En mycket lättsam familjefilm. Sett den?


Imorn blir det ännu en vara-hemma-dag eftersom Anders inte känner sig riktigt bra än.


Jag kanske ska passa på att ha lite blomvård. Såg nämligen att det är några blommor som behöver akut omplanteras och då får jag nog lov att rycka in till deras undsättning.


Eller så hittar jag alltid på nåt annat, som till exempel att bosätta mig ute på balkongen som jag gjorde idag. Men om jag inte minns fel så ska det inte vara lika fint väder imorn.


Jaja, vi får se imorn vad som händer.


Ibland kan man bli förvånad över vad man helt plötsligt får lust att göra, som idag till exempel när jag fick ett tvätt-ryck. 3 maskiner blev tvättade, torkade, vikta och inlagda i garderoberna på en och samma dag. Helt otroligt!


Nu är det dags för gaddarna att få sig en omgång!

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2009 17:49

...ebbade ut och försvann. I allafall för den här gången. Känner jag mig rätt så dröjer det inte alltför länge innan jag drabbas av nåt igen, det blir ju så med alla barnbaciller jag tampas med dagligen på jobbet. Men man vet aldrig, det borde ju vända nångång, att man istället för att bli smittad blir immun.. men det dröjer nog ett tag innan man når den fasen.


Dags att kolla till kycklingen i ugnen så den inte bränns ihjäl... eller vänta nu, den ÄR ju redan död hoppas jag. Hehe. =) Kul humor, eller inte!

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2009 16:42

Blev akut sugen på kyckling, så jag tog nyss fram en filé som jag ska göra iordning i ugnen. Först grillolja och grillkrydda på, sen in i ugnen å bli genomgrillad. Och pommes till! 

SÅÅ lätt och SÅÅ gott!


I princip hela dagen har jag tillbringat på balkongen. Skönt som 17! 


Ikväll är det en massa trams på tv, så det blir nog att kolla på film.

Av Louise Bertilsson - 2 maj 2009 13:12

Det var meningen att Anders föräldrar skulle komma hit idag, men eftersom Anders blev sjuk igår kväll (feber och halsont) så avvaktar vi.

Den här dagen förvandlades snabbt till en tvättdag istället. Har nyss hängt upp andra maskinen och snart är det dags att stoppa i tredje med morgonrockar.

Skönt att få lite sånt gjort när det torkar på ett kick i solen!


Har nyss legat på en matta ute på balkongen och läst. Blir så drygt att sitta med nerböjd huvud att läsa, så jag tog ut en matta och la några kuddar på. Perfekt!


Ska gå ut igen, sen om ett tag blir det glasstime!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards