Loja har ordet!

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Louise Bertilsson - 24 maj 2009 20:58

Väderleksrapporterna är något man absolut inte kan lita på.


Det lovades regn idag, men det har knappt kommit en enda droppe, bara några stänk när vi åt frukost.

Sen på dagen har det varit strålande solsken. Men jag klagar inte på det, absolut inte!


Men regn behövs också.

Att varva de fina och soliga dagarna med regn är något jag gillar. Det får inte bli FÖÖR varmt, för då blir det drygt. Speciellt om man ska jobba. Visst är det skönt att vara ute när det är varmt, men missförstå mig rätt när jag säger att det är skönt att komma in i svalkan lite också.

Av Louise Bertilsson - 24 maj 2009 15:50

Nu vet jag en som kommer att få träningsvärk i armarna imorn.


JAG!!


Anledningen är att jag har grävt i rabatten som en tok.

Solen gassade och svetten rann. Men jag fick också en hel del gjort.


All grävning är klar. Vi har även lagt dit markväv så att inge ogräs kan växa.

Sen så har vi lassat stenkross i skottkärran och lagt på över väven så att den inte blåser bort. 5 vändor med stenkross blev det, sen tog högen med stenkross slut. Så nu måste vi köpa mer.


Men nu är det inte långt kvar tills jag kan köpa blommor och plantera i krukor och ställa ut i det som en gång var en vildvuxen rabatt.


Härligt när man ser resultat!! =)


Nu har jag jobbat så hårt idag att jag är väl förtjänt av en lugn stund i soffan. Ska ta med mig boken och läsa en stund.

Av Louise Bertilsson - 24 maj 2009 10:06

Kollade nyss i våran väggkalender och där stod det att det är mors dag IDAG... (!?)


Jag blev förvirrad för jag var helt säker på att det är nästa helg..


Kände mig tvungen att ringa mamma och reda ut det här.

Är det mors dag idag eller om en vecka? Svar: nästa helg!!


Så det står med andra ord fel i kalendern.... =(

Av Louise Bertilsson - 24 maj 2009 09:57

Nu har jag klippt gräset. Skönt att ha gjort det innan det börjar regna. Det sägs ju att det ska bli regn hela dagen idag så det var bäst att passa på INNAN.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards