Loja har ordet!

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2009 13:24

Jag + ett stämjärn = ett oslagbart team mot mattan i trappen.


Fick nämligen ett till av mina de där rycken jag brukar ha du vet? Jag började riva bort mattan i trappen eftersom den ska bytas ut så den matchar tapeterna och golvet i köket.


Det var ganska lätt att dra bort mattan, och under den fanns ett lager lim som jag var tvungen att skrapa bort med stämjärnet för att det ska kunna läggas in en ny matta sen. Det gick hyfsat lätt att ta bort limmet faktiskt.


Nu ska jag nog lugna ner mig lite och kolla på film istället för att bara röja med än det ena, än det andra hela tiden.

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2009 11:06

Fick nyss se det här på aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5052459.ab


Snart kan man inte äta nånting utan att bli fet ju..

Vad bör man lyssna på? Vad är verklig fara för hälsan? Vad ska man tro? Vad är sant?


Blir helt snurrig!

Jag som precis har börjat äta en massa frukt ju.


Nej, vet du va?!

FRUKT ÄR NYTTIGT!!

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2009 11:00

Nu hoppas jag att blommorna är gladare. Jag har nämligen klippt bort alla vissna blad från alla inomhusväxter. Och så har jag vattnat dem och gett några helt ny och fräsch jord. Nu j-vlar om de slokar!!


Har även tvättat en maskin. Och det dröjer inte länge förrän jag ska börja laga mat ocskå, vilket inte hör till vanligheterna eftersom Anders tycker att det är kul. Då är ju inte jag den som pockar på att få göra det när jag ändå inte gillar det. Men ibland får jag nå ryck faktiskt.


Jag känner mig såå huslig!

Av Louise Bertilsson - 3 maj 2009 08:38

Har precis stoppat i mig frukost och ska nu göra mig i ordning för att gå ut och börja plantera om några blommor.


De små fikusarna tappar jättemycket blad, och jag vet inte vad jag gör för fel. Så nu ska de få ny jord för att se om det är det som är felet. Annars vet jag inte vad jag ska göra faktiskt.

Det finns ju så mycket man ska tänka på när det gäller växter. Hur ofta ska en fikus ha vatten? Ska den stå ljust eller mörkt?


Det är inte så lätt att kommunicera med en växt, för när jag väl fattar vad den vill säga så är det ofta för sent.. Då slokar den redan eller så är den redan halvdöd.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards