Loja har ordet!

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Louise Bertilsson - 5 juni 2009 22:46

Det slog mig så här på kvällskvisten att det har varit studenten idag.

Ville bara passa på att gratulera alla studenter!


Tänker tillbaka på min egen student. Ett glatt minne en mycket het sommardag i början av juni 2003. Minns det som igår faktiskt trots att det har gått så många år.


Det betyder såå mycket att morfar fick vara med.

Farfar höll tal. Väldigt fint!


Men för att börja från början så började den underbara dagen med att champagnfrukost kl.07.00 hemma hos en klasskompis. Sen följde fotografering, avslutning i aulan, middag med klassen...(rostbill å potatissallad), en timme med klassen å klassföreståndarna då bland annat betygen delades ut


Klockan 12.15 var det dags för studenternas (min å alla andra) utsläpp. Dörrarna öppnades å vi sprang/gick ut på skolgården där hundratals föräldrar, vänner och övrig släkt stod med sina plakat i handen å väntade. vinkade och letade efter ”sin” student.  

Jag överöstes av blommor och det blev snabbt väldigt tungt. Å så fick jag ett stort plakat som mamma och pappa hade gjort... och ett litet plakat i miniformat som Anders hade gjort. Hehe.


Snacka om att vara i centrum!


Efter utsläppet bar det av till lastbilarna för vidare färd mot stadshuset. Under kortegens gång skrek vi å sjöng om studentens lyckliga dar. Vilken härlig stämning det var! =)

Väl nere vid stadshuset hölls det tal för oss och sen var det dags att åka hem för vidare festligheter.


Hemma samlades hela min släkt och familj + Anders familj för att äta både smörgåstårta och tårta.


Altanen var smyckad med björkar och ballonger. Och det var dukat ute med 2 långbord så att alla "gäster" skulle få plats. Jättefint!


Och ju längre tid som gick av dagen desto svettigare blev det under studentmössan.


Studenten tar man bara en gång, så ta vara på dagen med alla nära och kära!!! Jag tyckte att det var underbart roligt, och lite nervöst också förstås, men det hör ju dagen till =)


Nu är det dags att krypa till kojs. Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 5 juni 2009 18:44

Idag har det varit oerhört lugnt på jobbet. Skönt med tanke på att jag var dyngtrött i morse när klockan ringde.


Meningen var att jag skulle gå till jobbet idag eftersom Anders skulle hämta mig med bilen för färd till Ludvika efteråt. Men jag beslutade mig för att sova så länge jag kunde och tog cykeln istället. Så när vi åker hem från mamma och pappa där vi är nu, får vi ta en sväng till mitt jobb och plocka upp cykeln.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards