Loja har ordet!

Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2009 20:46

Nu har jag precis kommit hem från att ha varit å kollat på en liten vovvevalp.


Herregudars vilken gobit!

Söt som bara den!


Och luktade gott gjorde han också. Det luktar nåt alldeles speciellt när de är valpar. Det luktar helt enkelt valp.

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2009 19:38

Har precis kommit hem från mamma och pappa.

Vi var där å grillade + att Anders hjälpte dem att såga itu ett träd som hade blåst omkull.


Anders gick lös med motorsågen och pappa drog bort delarna. Såg inte alltid så lätt ut...


Men innan det kunde börja sågas var det först dags för Anders att sätta på sig en massa specialkläder som är till för att ha när man sågar med motorsåg. Det var stövlar, hjälm och byxor.

Stövlarna och byxorna är uppbyggda så att om man skulle slinta med sågen så trasslar kedjan in sig i en massa småtrådar som dessa kläder är gjorda av. Och så stannar sågen.

Jättebra skydd, men VÄLDIGT varma en sån här het sommardag!


Allt gick bra, trädet blev i delar som planerat och inga olyckor skedde.

Av Louise Bertilsson - 27 juni 2009 11:13

Var ner till Kyrgogatan 9 här i Smedjebacken en snabbis för att köpa ägg till mamma.


Herregudars vad det är dyrt med frigående ägg, jag menar ägg från frigående höns.


Men det blir väl dyra priser när det är hemägg kan jag tänka...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards