Loja har ordet!

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Louise Bertilsson - 18 juni 2009 22:17

Nu är det dags att tvätta bort sminket, borsta tänderna och sen krypa ner i sängen och läsa.


Börjar känna mig trött. Skönt med 3-dagarshelg. Det borde det vara jämt så att man hinner göra allt man vill. 2 dagar känns ofta för fjuttigt, så mitt förslag är att vi inför 4 dagars arbetsvecka. Perfekt!


I helgen när jag skrev i min nya kalender för 09/10 så upptäckte jag att den röda dagen första maj infaller på en lördag så den missar vi, och även nationaldagen är på en helg (söndag) nästa år så den missar vi också.

Så nästa vår kommer nog kännas längre än vad den gör andra år när de röda dagarna infaller på vardagar. Det är ju SÅ det ska vara!


Natti natti.

Av Louise Bertilsson - 18 juni 2009 17:39

Lyssna på den här sångfågeln från år 7 som sjöng i kyrkan på skolavslutningen här i Smedjebacken.


http://www.youtube.com/watch?v=3B6LfNxa9w0&feature=related


Modigt!!

Av Louise Bertilsson - 18 juni 2009 17:20

När jag cyklade till jobbet i morse så körde jag ifatt en gammal jobbarkompis till mig som var ute och sprang. Kul att ses! Vi ska jobba ihop i sommar fick jag veta, men det visste inte jag. Så nu har hon inget schema för sommaren eftersom jag och en till utformade det till all personal som ska jobba under stängningsveckorna.

Efter frukosten var jag tvungen att sätta mig å fixa till det. Jag la till henne som arbetskraft, men det resulterade i att jag var tvungen att lägga om allas schema för den veckan. Drygt! Det tog sin tid, men jag tror att det blev bra.


Sen var det dans runt midsommarstången. Spelemannen var på plasts med sitt dragspel och barnen var glada och förväntansfulla.

Och vet du va?!

Vi hade iallafall tur med vädret!

Sången var det lite sisådär med, men det var helt ok iallafall.

Maten, som bestod av foliepaket med korv, köttbullar och klyftpotatis, åts ute. Och precis när vi hade ätit klart började det regna. Snacka om tur!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards