Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2011

Av Louise Bertilsson - 22 juli 2011 18:33

Nu har vi bestämt oss och även verkställt vårt beslut. Vi har gått ur Nautilus, sagt upp medlemsskapet, och det känns jättebra!


Vi tänker i fortsättningen försöka åka till kommungymmet här i Smedjebacken, samt träna/röra sig på hemmaplan istället.


Vi ska verkligen göra allt för att puscha varann att gå ut å springa/powerwalk, åka ner till gymmet, cykla och sånt man kan göra hemma + det man automatiskt rör sig när man har hus såsom gräsklippning, snöskottning och sånt.  


Jag tog vårt gemensamma beslut på allvar, för igår sa jag till Anders att han kunde gå ut och springa. Njaeeee.. han var inte särskilt på, men han gjorde det ändå när jag intalade honom att det var lika bra att börja på en gång.


Å nu har jag varit ute och gått i rask takt en liten stund. Skönt att komma ut å få lite frisk luft.


Sen när Ida trivs i vagnen kan vi ta långpromenader hela familjen, vi får hoppas att det blir bättre i höst när det blir lite svalare både inne och ute.

Å när hon blir så stor att hon kan följa med å cykla i cykelstol så kommer vi att försöka cykla en del också.


Tänk att än har jag hållit nyårslöftet jag hade för flera år sen: 30 min rörelse varje dag. Undantag för att hålla nyårslöftet var: i början av graviditeten när jag mådde som mest illa och var orkeslös pga detta, slutet av graviditeten då jag skulle vila vila vila pga blodtrycket... och massa veckor efter förlossningen när jag inte hade nån ork pga kasst blodvärde. Annars har jag/vi varit jätteduktiga på att röra oss i vardagen.


Nu känns det som att vi är på G!

Motivationen är på topp faktiskt, hoppas att det håller i sig i längden bara!

Av Louise Bertilsson - 22 juli 2011 17:19

Nog för att vi visste att det skulle regna idag, men inte sååå mycket å så kraftigt!


Det började regna ca 4 i morse (ja, vi var vakna å uppe då), och fram till klockan 12 på dagen hade det kommit minst 60 mm... Mycket vatten!


Det regnade så mycket att stuprören/hängrännorna inte hann med, det svämmade över kan man säga. Å jag var självklart där med kameran:

  

Av Louise Bertilsson - 21 juli 2011 16:17
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 21 juli 2011 16:13

Nu har vi minsann handlat frukt så att det är välfyllt i fruktskålen!

  

Nu snackar vi stora meloner!! Haha! =)

Av Louise Bertilsson - 21 juli 2011 16:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 21 juli 2011 15:47

Gräset är klippt. Vi har tagit en liten promenad hela familjen. Vi åt nybakade bananmuffins till fika som Anders bakat.


Nu har vi inga mer "måsten" idag. Nu kan det börja regna om det så vill.. vi är redo för regnvädret som beräknas härja över landet inom en snar framtid... Imorgon räknar vi med att det kommer bli en innedag pga regn hela dagen. Så säger de på väderleksrapporterna nu idag iallafall, men som vi vet så kan det ändras ganska drastiskt...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2011 19:32

Vi provar oss fram. Testar nya saker, är uppmärksamma på tecken, experimenterar, provar och grejar. 


Ibland hade man önskat att man kunde trolla med knäna.. men vi gör så gott vi kan för att Ida ska ha det så bra som möjligt - vill ju inget annat än hennes bästa!

Av Louise Bertilsson - 19 juli 2011 19:29

Anders var till Nautilus idag (ja jag vet att det heter Actic nu, men för mig är det fortfarande Nautilus), men han blev besviken. Vi har ju tränat där i några år nu, men på sistone har vi inte varit där av förståerliga anledningar.


När Anders kom dit idag så fanns inte hans träningskort kvar... han hade svårt att komma ihåg vilka vikter och inställningar han hade....han hittade inte någon att fråga heller så han fick chansa och köra på känn...en av de två duscharna på herrarnas var ur funktion och trasig också förresten....


Får de verkligen ta bort träningskorten om man inte varit där på länge? Man är ju fortfarande medlem och betalar medlemsavgift liksom...


Det var en dålig comeback!


Man kanske skulle gå ur...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards