Loja har ordet!

Alla inlägg under juli 2011

Av Louise Bertilsson - 9 juli 2011 15:56

Det blev verkligen en heldag med Anna och Samuel igår. Kanontrevligt!!

Förutom en massa prat, skratt, god mat + fika med det bästa sällskapet så var vi till Sågmyra och shoppade på Lager157. Vi gjore en del fynd (2 Frank Dandy-shorts till Anders, 4 längre t-shirts + 2 dragkejströjor till mig). Sammanlagt blev det bara 590 kr.

Vi kom inte hem förrän vid 22-tiden. En heldag som sagt! =)


Nu har vi precis haft fikabesök av min bror med sambo. Trevligt trevligt!


Snart ska jag sätta Ida i bärselen å gå ner fixa med tvätten är tanken - hoppas hon finner sig till ro i den idag så att jag kan greja lite. Anders hade ju lunnat ta henne annars, men han har lite andra småprojekt han måste greja först.

Av Louise Bertilsson - 7 juli 2011 17:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 7 juli 2011 13:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Louise Bertilsson - 7 juli 2011 12:56

Projektet målning av resten av betonggrunden på huset kan nu bockas av!

Anders var flitig med rollern i förmiddags när jag hade besök av en kompis från högskolan. Jag hade väldigt trevligt och Anders (och jag) blev glad över att kunna göra klart en till grej. Det var kanonbra målarväder - molnigt och varmt, så det borde torka relativt snabbt.

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2011 19:21

Vad frustrerande det är när nånting går väldigt lätt, smidigt och enkelt för nån och totala motsatsen för en själv!!


Får väl öva antar jag... men man vill ju helst att det ska gå lika lätt och smärtfritt som för andra på en gång.

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2011 10:48

Anders är uppe på taket och grejar. Det dunsar när han går fram och tillbaka...


Först riktade han in våran nya tv-antenn så att vi förhoppningsvis får bättre bild på fyran. Den har ju varit kass länge, men nu när vi köpte ny antenn samt riktade om den så verkar det bli bättre.


Sen skulle han skrapa och grundmåla takplåten på ena kortsidan av huset - den enda sidan som är kvar, sen är alla takplåtarna målade med ny fräsch svart färg!


Tänk att färg kan göra så stor skillnad för utseendet!! =)

Av Louise Bertilsson - 6 juli 2011 10:06

Är såå imponerad av lilla Ida!


Vi håller nämligen på å vänjer henne med att sova spjälsäng på nätterna. Hittills har hon sovit i våran säng bredvid mig - jättemysigt, men inte hållbart i längden. Så nu har vi tagit tag i det som vi trodde skulle bli värsta fighten. Spjälsängsfighten.


Men hittills har det inte varit nån fight faktiskt. Och det kan vi nog tacka "bed rockers" för. Det är 4 tassar som man skruvar under varje ben till spjälsängen. Tassarna består av en stor fjäder som är täckt av ett plasthölje. Dessa tassar gör att man kan gunga spjälsängen i alla ledder och det har hjälpt Ida att somna väldigt bra!!


Bilderna är hämtade från google...


För fyra nätter sen sov Ida ett par timmar i spjälsängen, efter nattmatningen när hon var som tröttast.

Igår natt sov hon där fram till nattrestaurangbesöket kl 4. 

I natt sov hon där ända till 06.30 Jag la alltså ner henne där igen efter nattmålet. Hon var då klarvaken, men hon somnade inom 10 minuter.  Hon vaggas tills hon NÄSTAN sover, och då är hon så trött att hon somnar själv. Duktiga tjejen!

Av Louise Bertilsson - 5 juli 2011 20:31

Anders har målat betonggrunden på framsidan av huset och det blev verkligen kanoners.

Hälften så mörkt som det var innan, så med andra ord blev det betydligt ljusare!!

Nu är det bara de andra tre sidorna kvar, och de går fortare att måla eftersom den krångligaste sidan med fönster, dörrar och andra specialare redan är klar.


Snart kan vi alltså bocka av ett till projekt. Tummen upp för det!! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards