Loja har ordet!

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

en extra tumme

Av Louise Bertilsson - 30 oktober 2011 14:51

Haha, upptäckte att rubriken blev en aning fel... tImme ska det förstås vara. En extra timme. Inte tumme...


Klockorna är tillbakaställda. Ida var "snäll" som sov till kl 7 ordinarie tid så ny tid gick vi upp kl 6 idag. Det var ju kanon!!

Innan klockan var 9 så hade jag rivit ut alla sängarna och tvättat en maskin. Hängt den och även flyttat om några hyllplan i köksskåpen. Plockat reda på ren tvätt samt göra mig i ordning för dagen hade jag också hunnit med. Effektiva jag.


Än så länge har Ida klarat dagen med bravur, trodde att det skulle bli jobbigt för henne när det helt plötsligt smög in en 25:e timme på dygnet. Vi får se om det fortsätter gå så bra, det tar ju några dagar innan kroppen har ställt om sig efter den nya tiden.


En promenad har vi också hunnit med. Och Anders har grejat lite i garaget. Nu kokar han sylt - blåbärssylt och jordgubbssylt. Göttans! Och så ska vi lägga i nya sängkläder innan det är dags att sova. Det är inte kul när man kommer nerför trappen och är trött och inser att man har glömt lägga i nya sängkläder. Det har hänt många gånger, men nu har vi lärt oss av vår glömska att lägga i det under dagen. Man lär sig av sina misstag, och tur är väl det!! =)


Hmmm, och så var det det där med mat också... kvällsmat, undrar vad huset har att erbjuda idag...


Blöjbytardags nu....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Bertilsson - 7 januari 2017 10:52


Av Louise Bertilsson - 20 oktober 2016 16:53

Nästa helg blir det vintertid, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid... Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet och klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan. Nu är hela mikron i sov...

ego

Av Louise Bertilsson - 8 augusti 2016 19:49


före och efter

Av Louise Bertilsson - 30 juli 2016 19:59

Jag har bestämt mig. Jag kommer att lägga upp nån bildbomb ibland, men mer än så blir det nog inte just nu. Känner inte för att skriva, så ni får nöja er med lite bilder. Men en vacker dag kanske jag kommer tillbaka om det är nån som vill läsa mina o...

Av Louise Bertilsson - 20 juli 2016 12:57

För att jag måste.. Bara därför. Jag är snart 32 år och jag inser att jag fortfarande har så många obesvarade frågor. Jag har till exempel aldrig fått reda på ifall Sarah kom till hörnet vid 7-eleven eller hur man tar den blå vägen hem... va...

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards