Loja har ordet!

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Louise Bertilsson - 10 november 2011 18:34

Jag har kommit på vad Anders kan extraknäcka som om han vill ha några extra kronor i plånkan.


"Yrket" jag tänkte på var en Torktumlare. Konstigt kanske, men inte när man hört motiveringen... Han beter sig nämligen som en torktumlare när han vänder och vrider sig på natten. Han låter högt som bara den, suckar, och rör sig länge och väl innan han kommer till ro igen. Ibland är det så pass illa att han halvväcker Ida. Inte okej!


Ibland låter han så mycket (dels på grund av hans extraknäck och dels pga att han snarkar) att jag slår och puttar på honom och rycker i täcket... en förvånad Anders höjer då på huvudet och frågar: "vad är det?"... Nu för tiden behöver jag inte ens säga nåt, det räcker att markera vad man tycker om hans störande läte/beteende...


Men du Anders, jag älskar dig ändå, min alldeles egen lilla torktumlare! =) 

Av Louise Bertilsson - 10 november 2011 12:48

Idas smakis från och med igår var välling. Och till på köpet fick jag en ren micro. Det vällde nämligen över ur flaskan när jag värmde vällingen, så jag fick torka rent.... bör nog kanske tillägga att det var en jätteliten flaska och att det var därför det inte gick så bra som jag hade trott... Idag provade jag med en större flaska, eller rättare sagt; en jättestor flaska, vilket gick mycket bättre. Vällingen höll sig där den skulle vara, men det såg väldigt fjantigt ut där det låg och skvalpade lite lite välling på botten av den höga stora flaskan... hehe...


Ida gillar välling, hon skulle kunna äta mer än den lilla smakisen som erbjuds, men jag vill gå sakta fram. Vet inte riktigt hur lilla magen reagerar än så vi gör små vällingsmakisar i ett par dagar till.


Gröt får hon iallafall direkt efter vällingsmakisen, sen McMjölk. Det är inte alla som äter 3-rätters lunch! =)


Förresten, i förrgår var första gången Ida drack ur nappflaska. Hon har ju aldrig behövt göra det tidigare eftersom hon gått på restaurang, men nu i och med att jag tänkte börja med vällingsmakis så introducerades flaskan. Hon fick börja i förrgår (dagen före första vällingsmakisen) med att provdricka lite McMjölk ur nappflaskan. Det gick bra. Duktiga flickan!

Av Louise Bertilsson - 10 november 2011 09:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards