Loja har ordet!

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Louise Bertilsson - 27 november 2011 16:57

Jag, Anders och Ida trotsade vädret (spöregn och värsta blåsten) och gick på julmarknad. Japp, du läste rätt: vi gick. Men först gjorde vi oss redo för regnet med regnskydd på vagnen, regnkläder på oss och som pricken över i:et; ett paraply. Vi fick hoppa zickzack över alla djupa vattenpölar, och gå med nerböjda huvuden för att slippa få piskande regn i ansiktet... Och Ida sov obemärkt i vagnen.


Vi styrde kosan mot Karusellen, en liten affär som säljer begagnade barnkläder och artiklar. Och må du tro att vi fyndade! De hade nämligen 50% på allt i hela butiken, och då blir det ju extra roligt =) Bland inköpen bidde det 2 velourdresser, en fleeceoverall, en body, 2 par velourbyxor och en pyjamas till Ida och en tröja till kom jag på. Och för allt detta betalade jag endast 150 kr (minus 50 kr som jag hade i presentkort som jag fick när jag gick hem på mammaledighet). Så jag betalade alltså 100 kr för allt detta!! FYYYND!! =)


Sen styrde vi kosan hemåt för adventsfika med min lillebror med sambo. Trevligt trevligt!


Nu ska vi alldeles strax hugga in på smörgåstårtan som står å väntar i kylen =)

Av Louise Bertilsson - 27 november 2011 09:53

Hatar när det börjar pirra i läppen. Då vet jag att det är munsår på G. Så salvan och jag, vi är goda vänner för drygt en vecka framåt. Hoppas att det läker fortare med tanke på att jag började med salvan innan det har brytit ut helt. 


Nu blir man ju ÄNNU mer frestad att pussa på sin lilla Ida!! Men jag får inte. Jag måste försöka hålla mig. Men det är svårt. Jättesvårt. Nästintill omöjligt.

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards