Loja har ordet!

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Louise Bertilsson - 23 november 2011 20:20

Ida har premiärborstaat tänderna idag med nya tandborsten och Bamse-tandkräm. Hon var skeptisk till en början, men när hon fick vara med å styra själv (ett stadigt tag om tandborsten) så förde hon den till munnen. Och in i munnen. Och jag passade på att borsta lite. Men bara lite. För sen ville hon inge mer. Nu har vi iallafall introducerat henne för det som hon kommer göra 2 gånger varje dag i resten av sitt liv, hihi! Och imorn bitti är det dags igen =)

Av Louise Bertilsson - 23 november 2011 11:54

Ida har jag ärat Folktandvården med ett besök. Fick en kallelse för några dagar sen om att mitt första besök skulle ske idag. Jag tog med mamma dit. Vi fick sitta i en stor och konstig stol och så pratade tandhygienisten med min mamma. Hon fick bland annat information om mina mjölktänder som jag kommer få, och matvanor och så. Hon berömde mig för att vara så duktig med att äta på typ samma tider varje dag. Hon tyckte att jag hade bra rutiner! Det är kul att höra, speciellt för mamma =)


Å när vi skulle gå därifrån fick jag en söt liten tandborste. En gul och rosa med en liten anka på. Hon tyckte att vi redan skulle börja borsta tänderna och tandköttet på mig för att jag ska vänja mig från början. Jag har faktiskt börjat få två små små tänder i nerekäken. Mamma säger att det är vasst när hon känner, men de har inte kommit upp än. Och de ska borstas. Jag får be mamma köpa tandkräm!


Jag kommer tillbaka när jag är ungefär 2 år för då har jag fått några tandsingar de kanske kan få kika på.


Ikväll ska det borstas tänder med min nya fina lilla tandborste.


/Hälsningar Ida

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards