Loja har ordet!

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Louise Bertilsson - 11 november 2011 12:24

Ida ligger här bredvid i soffan, mätt och belåten. Hon är fascinerad av sina egna skuggor. Solen lyser nämligen så att när hon rör sig så blir det skuggor på soffryggen. Och så pratar hon lite med sig själv. Gullunge!


Litet roar liten! =)

Av Louise Bertilsson - 11 november 2011 12:11

Idag bestod Idas smakis av riktig välling. Japp, riktig!


I förrgår kamouflerade jag nämligen vällingen i McMjölk, igår gjorde jag den på 50 % vatten och 50 % McMjölk. Men idag gjorde jag den på bara vatten, riktig välling alltså. Ida såg mer skeptisk ut idag, men hon ville ändå ha. Hon drack upp allt i ett nafs. Tror hon gillar det! =)


Så nu har jag sakta men säkert introducerat välling för fröken Ida.


Hmm, undrar vad nästa smakis ska bli då.... Det återstår att se vad jag kommer fram till.


Jag gjorde lite olika puréer igår kväll - kokade och mixade och frös in i små kuber (flyttar sedan över dem till olika plastpåsar). Ärtor, potatis och blomkål bidde det. Och i frysen finns morot sen tidigare. Och McMjölk-kuber också förstås! Det är alltid bra att ha ett litet lager, man vet aldrig när de kan komma att behövas. Alla dessa små kuber är perfekt att bara kunna plocka fram och kombinera som man vill sen när det blir aktuellt med hela måltider. Då kan man variera sig ganska mycket också från dag till dag utan att för den skull behöva laga maten varje gång.  


Tycker faktiskt att det är kul att mixa och greja och prova mig fram. Och ja, jag provar mig fram efter eget huvud (ibland efter att ha diskuterat med nån), men jag har lite hjälp av Andra mosboken som är suverän!! Det står precis vad man kan ge vid vilken ålder, samt att den innehåller massa bra recept som passar de olika åldrarna.


 


Nu är puréverkstan igång på riktigt med andra ord. Vill ju ge min lilla skatt bra mat, och mammas mat är hittills uppskattad =)

Av Louise Bertilsson - 11 november 2011 11:00

Idag är det 11:e november 2011. Och klockan är 11. Alltså: 11-11-11 kl. 11.


Häftigt med bara en massa ettor. Och ännu häftigare för de som föds idag och får 111111 som personnummer. Väldigt lätt att komma ihåg =) Nästa år har man en till chans att få ett barn med ett liknande personnummer; 121212. Sen har man ingen mer chans på jättejättelänge om man vill ha ett barn på samma siffror... 131313 finns ju liksom inte...


Väldigt ointressant inlägg egentligen, men jag tycker att det är lite häftigt hur det blir med datum och tid ibland.


Fredag idag, det innebär städdag inför helgen! Båda toaletterna är städade, har bytt handdukar, tvättat en maskin, plockat reda på tvätt, bytt ut värmeljusen i vardagsrummet inför kvällens mys, vattnat blommorna och även plockat lite annat smått och gott... Skönt att det mesta är städat inför helgen! =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards