Loja har ordet!

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Louise Bertilsson - 29 november 2011 13:53

Vill inte se det jag ser - dripp droppande i vattenpölarna (!). Vill se nåt helt annat. Nåt mer vitt. Kallt. Kristallaktigt. SNÖ!!! Vill inte veta av mer regn nu. Det ska inte finnas vattenpölar så här års. Det ska vara snöhögar. Det ska vara ett vitt vinterlandskap nu, men icke.. inte så långt ögat kan se finns det nåt annat än regn. I övermorgon är det december och då är det första riktiga vintermånaden, hoppas verkligen att snön kommer då. I december, och framför allt över jul och nyår ska man se ett fint vitt vinterlandskap när man kollar ut genom fönstren. Hoppas hoppas hoppas att det blir så även i år!

Av Louise Bertilsson - 29 november 2011 13:35

Dagen började väldigt bra med mammafrukost på förmiddagen hos en av mina mammalediga jobbarkompisar. Vi samlades hela bunten (4 mammor från mitt jobb med barn) och hade allmänt trevligt och mysigt. Tusen tack Lisa för supergod frukost! Det kändes nästan som att vara på hotell, så gott var det med bland annat ägg och hembakad bröd.


Och jag blev riktigt glad, det var som jag trodde och det känns jättebra. Men vettetusan hur man ska bära sig åt? Hur man ska göra? Tänka? Bete sig? Ja, det är svårt. Och jobbigt. Jättejobbigt. Får fundera på det... igen...


När vi kom hem var Ida jättehungrig och trött. Hon åt gröt och sedan McMjölk till efterrätt, sen lekte hon en stund i gymmet medans jag åt. Nu sover hon så skönt ute i vagnen. Jag skippar faktiskt promenaden idag, har ingen som helst lust. Kände att jag behövde greja lite hemma istället, så nu är kvällsmaten färdiglagat (spagettikaka), tvätten plus en massa annat smått är undanplockat. Skönt.


Men imorn blir det promenad, och förhoppningsvis inte själva =)

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards