Loja har ordet!

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Louise Bertilsson - 14 november 2011 11:35

En dålig natt följs av en dålig dag. Ida är inte riktigt sig själv, gnällig och ledsen. Vet inte om det är nån förkylning på g eller om det är nåt annat... Hon vaknade nämligen och var jättetäppt i näsan. Vi gjorde en insats och höjde upp huvudändan på spjälis med sovpuckarna jag har köpt.


Den dåliga natten bestod alltså av en lite halvförkyld bebis, som även drömde och gnydde. Det slutade med att hon vaknade och blev klarvaken när klockan var 23.30 Jag fick kämpa en timme för att få henne att somna om. När hon hade kommit till ro, och sov så la jag mig jag också. Hann ligga i 3 minuter, sen var det dags igen.... nästan en halvtimme till. Men sen sov hon ända tills det var dags för nattmål runt 4-tiden. Och jag hade huvudvärk också till råga på allt. Så jag vet inte om den dåliga dagen har att göra med att hon sovit sämre än vad hon brukar.. aja, det visar sig!!


Nu ska mamman äta mat. Bebis är redan mätt.

Av Louise Bertilsson - 14 november 2011 10:02

Fick det finaste av komplimanger i ett sms i morse, av mamma.


Det går inte att förklara vad de orden betyder. De gick rakt in i mitt mammahjärta och det är fruktansvärt värdefullt att få höra. Blir oerhört glad!


Att få beröm och komplimanger för sitt jobb som mamma är det finaste man kan få, de träffar rätt, oerhört rätt på en gång.

Tack mamma!


Idag är en sån där dag där jag har jättelätt att börja gråta (det har redan hänt 2 gånger). Av glädje över att jag har så fin familj. Ida. Anders. Ida och Anders. Vi. Vi 3. Och så mammas sms ovanpå det. Det gör mig lycklig. Jag är lycklig.


Jag gråter och Ida fattar ingenting vad hennes tokiga mamma pysslar med... hihi...

Av Louise Bertilsson - 14 november 2011 09:48

Igår var det fars dag. Och i år blev även Anders firad. Hans första fars dag. Ida hade köpt ett par höstvantar till honom, och han blev jätteglad! =) Vi firade inte på nåt annat speciellt sätt, men det är klart att det inte får glömmas bort, speciellt inte nu när vi har en pappa i huset!! =)


Skickar några kramar här till min pappa, du är ju den bästa pappan för mig - och så kommer det alltid att förbli! <3

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards