Loja har ordet!

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Louise Bertilsson - 2 augusti 2012 20:15

När jag fyllde i ledighetsansökan för förälrapenning bestämde vi att jag skulle vara hemma till och med juli. Det kändes bra att börja i ett månadsskifte. Och så fick det bli.


Jag får lov att säga att det var ett smart drag (och tur att 1:a augusti var på en onsdag) för det var skönt att börja med en kortvecka. Riktigt skönt. Tummen upp för kortvecka och därmed lite lugnare start! =)


Idag är det torsdag, vilket innebär att det bara är jobb en dag till (visserligen stängning, men ändå) och sen är det helg. 


Det har gått riktigt bra att jobba, och det var inte några som helst problem att hoppa in mitt i en vecka under sammanslagning (hela kommunen är sammanslaget på en förskola under några veckor på sommaren). Det har varit riktigt kul att komma tillbaka. Det är roligt att jobba på sammanslagningen, att få lära känna lite annan personal och barn. Men det är förstås rörigt och det är inte riktigt som det borde vara.. men är det sammanslagning så är det och då är det väl lite som det är. Och det är ju bara under en tidsbegränsad period som tur är. 


Sen blir det ännu roligare att jobba när det blir som det brukar, när alla kommit tillbaka från semestrar och man återgår till sin avdelning och rutinerna där. Det ser jag fram emot även fast det är skönt med en sån här sammanslagen start. 


Det jag ville komma fram till var att det var kul att börja jobba igen! =) Och jag vet att Ida och Anders har det bra hemma. Jag får ta igen en massa pussar och kramar när jag kommer hem, hihi!

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards