Loja har ordet!

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Louise Bertilsson - 14 augusti 2012 14:00

Många gånger jag har sagt att jag MÅSTE börja skriva matlista för varje vecka, för det ÄR ju så skönt att veta vad man ska laga för mat och vad som måste förberedas. Då slipper man stå där som ett frågetecken minutrarna innan man ska äta och undra vad man ska stoppa i magen. Men steget från att man säger att man ska göra nåt till att man verkligen gör det är ibland långt. Väldigt långt. Jag har gjort några tappra försök tidigare att få till det med matlista för varje vecka, men nej, jag har inte lyckats av nån anledning. 


Så nu har jag gett mig tusan på att jag ska skriva veckans meny inför varje veckohandling. Tror jag är inne på tredje veckan nu och det går riktigt bra. På det viset blir det mycket mer varierad kost också, vilket känns ÄNNU viktigare nu när Ida äter våran mat. Det är viktigt att ge barnen bra mat tycker jag, och menyn gör det lättare. Mycket lättare. Och jag måste erkänna att det är lite kul också. Och tidssparande i slutändan för man slipper hela tiden fundera på den ständiga frågan: "vad ska vi äta idag?" 


Nu väntar jag bara på att Anders ska komma hem från Humbo-berget och att Ida ska vakna. Då vankas det mellis och sen veckohandling så att menyn kan fullföljas =) 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards