Loja har ordet!

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Louise Bertilsson - 20 augusti 2012 20:00

Jag slog mig ner vid datorn en liten stund medans Anders nattar Ida. Har egentligen inget att skriva om, men tänkte skriva några rader ändå. Kände nog att mina fingrar ville skriva av sig lite och så fick det bli. Jag släpper lös fingrarna en stund så de får dansa lite över tangentbordet... 


Måndag idag. De flesta av personalen börjar komma tillbaka efter semestrarna, så fler och fler personal-pusselbitar faller på plats. På min avdelning är vi nu "fulla", alltså full personalstyrka, hihi. 


När jag kom hem från jobbet tog jag tag i mitt uppdrag om att fixa nya schemalappar till jobbet. Så jag grejade med det ett tag, ett ganska långt tag för det krånglade (förstås!). Men det blev klart till slut iallafall och bra blev det, så jag hoppas väl att det var värt allt slit och alla svordomar... Får se vad de säger på jobbet imorn ifall det "duger" eller inte ;)


Det är förresten jätteroligt när jag träffar föräldrar jag inte sett på länge som hälsar mig välkommen tillbaka och säger att de är glada att jag är tillbaka. Det är riktigt roligt att höra att jag varit saknad! =) Även barnen pratar om att det är kul att jag är tillbaka, och det är förstås roligt. Det är såna saker som gör det roligt att gå till jobbet - den där känslan av att man trivs på sitt jobb är härligt att känna! Och ja, jag känner så. Jag trivs på mitt jobb, det är kul att jobba! Men i ärlighetens namn är det ännu roligare att komma hem. Förstås! =)


Nu hör jag Anders komma upp för trappen så nu ska jag förflytta mig till soffan en stund innan det är dags att borsta gaddarna och krypa till kojs. 

Presentation


Mitt liv, mitt ord!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Arkiv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards